۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

زندانهای ام القرا جهان اسلام بهشت افراطی های اسلامی

زندانهای ام القرا جهان اسلام بهشت افراطی های اسلامی

روزنامه فیگارو در گزارشی مستند از زندان‌ افراط‌گرایان اسلامی در عربستان نوشته به هر کدام از آنها ماهی ۳۸۰ یورو حقوق می‌دهند و در زندان به آنها ویاگرا داده می‌شود.
figaro
به گزارش «محبت‎نیوز» تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ نفر از اتباع عربستان در صفوف گروه دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره می جنگند و این شبه نظامیان افراط‌گرا با تبلیغات وسیع خود امید زیادی به جلب نیرو در عربستان دارند.
روزنامه «فیگارو» چاپ فرانسه گزارشی مفصل درباره زندان‌های ویژه جهادگرایان در عربستان و چگونگی مقابله مسئولان با افکار رادیکال زندانیانی که بقصد بازآموزی در این بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند، تهیه نموده است.
رادیو فرانسه که این گزارش را بررسی کرده می‎نویسد «ژرژ مالبرونو فرستاده ویژه فیگارو به عربستان که از یکی از این زندان ها در هشتاد کیلومتری جنوب ریاض دیدن کرده است، با دیدن محوطه این بازداشتگاه که ۹ سال پیش ساخته شده است ،ابتدا از خود می پرسد اینجا زندان است یا هتل پنج ستاره؟ او می نویسد شرایط نگهداری زندانیان چنان بنظر لوکس می رسد که طرح چنین سئوالی خیلی هم بی ربط نیست.»
مارلبرونو با زندانیانی که در یکی از سلولهای زندان حبس شده اند گفتگو کرده است که بعضی از آنها بعنوان داوطلب به سوریه رفته اند تا علیه بشار اسد بجنگند.
یکی از آنها که فیصل نام دارد تعریف می کند که شش ماه شرکت در جنگ و شرایط دشوار زندگی و بمباران های هوایی او را به وحشت انداخته و از کرده خود پشیمان شده است.
ولی وقتی از رهبران محلی جبهه النصره تقاضای بازگشت به عربستان را مطرح می‌کند آنها مخالفت می کنند و او مجبور می شود که شبانه از چنگشان فرار کند و ابتدا به ترکیه و سپس به عربستان بازگردد.
فیصل هر ماه ۳۸۰ یورو حقوق می‌گیرد و همسرش اجازه دارد بطور مرتب با او ملاقات کند. این ملاقات در اطاق دربسته ای بدون وجود دوربین به مدت سه ساعت مجاز است و اطاق ملاقات به یخچال و تلویزیون مجهز است. به نوشته فیگارو در داروخانه زندان قرص ویاگرا هم می فروشند.
با این حال در این زندان سی نفر از محکومین که اعتقادات رادیکال دارند و ممکن است دیگران را تبلیغ کنند در محل جداگانه ای در یک سلول هشت متری نگاهداری می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر