۱۳۹۵ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

بیکاری دانشگاهیان/ اولویت استخدام به تحصیل‌کرده گان قرآنی داده شد

بیکاری دانشگاهیان/ اولویت استخدام به تحصیل‌کرده گان قرآنی داده شد

با توجه به اینکه حدود ۳۹ درصد فارغ‌التحصیلان کشور در رشته های دانشگاهی بیکار هستند اما اولویت استخدام به تحصیل کرده گان قرآنی داده شده است.
hoze
به گزارش «محبت‌نیوز» در حالیکه اعضای سپاه، بسیج و رزمندگان همچون خانواده شهدا و جانبازان از سهمیه خاص در کنکورها برخوردار هستند حالا گروهی به دنبال آن هستند که حق تقدم جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار با آنهایی باشد که اهل قرآن هستند!
ایسنا به نقل از محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد خبر داده «مقرر شده است جوانان قرآنی تحصیل‌کرده در جایگاه‌های مختلف مناطق آزاد کشور استخدام گردند تا هیچ جوان قرآنی بیکاری وجود نداشته باشد»
اردیبهشت سال گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را ۴۲ درصد اعلام کرد.
طبق اعلام مرکز آمار در سال ۹۲ حدود ۵٫۹میلیون نفر جمعیت دارای تحصیلات عالی یا در حال تحصیل را مردان تشکیل داده‌اند که ۲٫۳ میلیون نفر (۳۹٫۰ درصد) از آنان غیرفعال هستند. همچنین حدود ۵٫۱ میلیون نفر جمعیت دارای تحصیلات عالی یا در حال تحصیل به زنان اختصاص دارد که از این جمعیت نیز حدود ۳٫۴ میلیون نفر جمعیت غیرفعال ۶۵٫۶ درصد بوده‌اند.»
همچنین یک‌میلیون و ۲۰۱ هزار نفر در ایران دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و پزشکی هستند، اما ۴۰ درصد تحصیل کرده‌های این بخش غیرفعال هستند و باوجود سال‌ها تحصیل دانشگاهی، هیچ برنامه‌ای برای انجام فعالیت اقتصادی یا اشتغال ندارند. اما گفته می‌شود آمار بیکاری طی دو سال گذشته با اندکی بهبود روبه رو ده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر