۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۱, شنبه

جادوگری با لپ تاپ برای شکستن طلسم کلیسا

جادوگری با لپ تاپ برای شکستن طلسم کلیسا

آن‌ها برای طلسم کردن روستای تراسموس، مزامیر ۱۰۸ را از «کتاب مزامیر» [مزامیر یا زبور داوود، ] خواندند.
662987_575
عکس آرشیوی می باشد
به گزارش «محبت‌نیوز» روستایی کوچک با عنوان «تراسموس» در اسپانیا وجود دارد که مردم محلی آن ادعا می‌کنند قرن‌ها پیش از سوی کلیسا طلسم شده و آن طلسم آنقدر قوی است که فقط شخص پاپ توان برداشتن آن را دارد!
این موضوع مورد توجه «بی‌بی‎سی» انگلیسی قرار گرفته و با طرح این پرسش که چگونه ممکن است که یک روستای کوچک اسپانیایی آن هم تنها با ۶۲ نفر جمعیت توسط کلیسا طرد شود؟ و اینکه اصلن چرا کلیسا باید طلسمی چنان قوی روی آن بگذارد که فقط خود پاپ توان برداشتن آن را داشته باشد؟ به سراغ آن رفته است.
به نوشته اقتصاد آنلاین ، یک خبرنگار برای اینکه بیشتر در مورد جادو و جنبل، خرافات، انتقام، حسادت و جنگ بر سر قدرت اطلاعات کسب کند، به سراغ روستای تراسموس (Trasmoz) رفته است. این روستا در دامنه‌های رشته کوه همیشه برفیِ مونکایو در آراگون واقع شده است.
خبرنگار در سالن قلعه‌ نیمه مخروبه روستا که قدمت آن به قرن ۱۲ برمی‌گشت با «لولا روئیس دیاس» یک جادوگر قرار می‌گذارد. خانم روئیس که موهای خاکستری، چشمانی سبز، لباس‌های شیک داشته با یک لپ تاپ به محل ملاقات می‌آید!
او می‌گوید: «تمام ماجرای جادوگریِ تراسموس از همین قلعه شروع می‌شود. در قرن ۱۳، ساکنین قلعه به کاری ناشایست دست زدند: ضرب سکه‌های جعلی. حتی برای اینکه اهالی تراسموس متوجه صدای تراشیدن و چکش کاری قلعه نشوند، شایعه‌ای پخش شد که جادوگران و ساحران شب‌ها مشغول تکان دادن زنجیرها و دیگ‌ها هستند تا معجونی جادویی را آماده کنند.»
روئیس در ادامه می‌گوید که تراسموس آن روزها انباری بزرگ از آهن و نقره و چوب و منابع آبی در اختیار داشت. این روستا متعلق به کلیسا نبود. از طرفی هم بر اساس یک حکم سلطنتی، از پرداخت مالیات و عوارض به صومعه «وروئلا» معاف شده بود؛ مسئله‌ای که خشم کلیسا را به همراه داشت.
پس شایعه تراسموس به عنوان پناهگاه امن جادوگران و ساحران به سرعت از مرزهای روستا فراتر رفت. همین مسئله موجب شد تا راهب صومعه وروئلا از فرصت استفاده کرد تا مردم روستای تراسموس را تنبیه می‌کند؛ بنابراین او از اسقف‌ اعظم‌ تاراسونا، بزرگترین شهر مجاور روستای تراسموس، درخواست کرد تا تمام روستا را طرد کند.
معنای آن این بود که مردم روستا دیگر برای اعتراف یا انجام مراسم دینی نمی‌توانند وارد کلیسای کاتولیک شوند.
طلسم چه بوده؟
خبرنگار از او پرسیده «طلسم کلیسا چه بود؟» و او پاسخ داده «آن کلیسا هیچگاه با شکست در برابر ارتش تراسموس کنار نیامد و با کسب اجازه از پاپ ژولیوس دوم در سال ۱۵۱۱ میلادی، تمام روستای تراسموس را طلسم کرد.
آن‌ها برای طلسم کردن روستای تراسموس، مزامیر ۱۰۸ را از «کتاب مزامیر» [مزامیر یا زبور داوود،] خواندند.
این روشی که کلیسا برای طلسم تراسموس استفاده کرد، در حقیقت قوی‌ترین سلاح کلیسا برای اجرای یک طلسم بود.
آن‌ها مدعی شدند که پدرو مانوئل، حاکم تراسموس، و مردم تراسموس به دلیل وجود جادوگران کور شده‌اند و از آنجایی که مجوز طلسم از پاپ گرفته شده، فقط خود او می‌تواند آن طلسم را بردارد. نکته جالب این است که هیچ یک از پاپ‌ها تاکنون آن طلسم را برنداشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر