۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

دیدار پاپ فرانسیس با پناهجویان برای جلب توجه جهانی به مساله پناهجویان

دیدار پاپ فرانسیس با پناهجویان برای جلب توجه جهانی به مساله پناهجویان

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، روز شنبه، برای جلب توجه جهانی به مساله پناهجویان و دیدار با گروهی از آنان به جزیره لِسبوس در یونان سفر کرد.
به گزارش «محبت نیوز» پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه ۱۶آوریل/۲۸ فروردین برای دیدار با پناهجویان به جزیره لسبوس یونان سفر کرد. جزیره لسبوس به خط مقدم بحران مهاجران به اروپا مشهور است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس به همراه اسقف کلیسای ارتدوکس یونان و آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان وارد جزیره لسبوس شد.
به گفته رادیو زمانه پناهجویان نیز به هنگام ورود پاپ به اردوگاه پناهجویان در لسبوس فریاد «آزادی …آزادی» سر دادند و بسیاری نیز گریه می‌کردند.
پیش از سفر پاپ تلویزیون رسمی یونان خبر داد که پاپ فرانسیس قصد دارد ده پناهجو، از جمله هشت شهروند سوری، را با خود به واتیکان ببرد.
پاپ در سخنرانی خود در جمع پناهجویان گفت: «من آمده‌ام تا به شما بگویم شما تنها نیستید. در مقام مردمی با ایمان صدای شما را به گوش جهانیان خواهیم رساند. امید خود را از دست ندهید.»
بر اساس گزارش رویترز، در حین سخنرانی پاپ یک زن با به تن کردن صلیبی بزرگ موانع پلیس را شکست و خود را به سمت پاپ فرانسیس پرتاب کرد. سپس زن جوان با حالتی گریان فریاد زد: «من می‌خواهم از اینجا بروم.»
جمعیت پناهندگان نیز در همین حال شعارهایی علیه وضع کمپ‌ها و اردوگاه‌ها سر می‌دادند.
الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان نیز دیدار تاریخی پاپ با پناهجویان را فرصتی مهم برای پایان دادن به جنگ و آوارگی پناهجویان خواند.
پاپ پیش از ورود به خاک یونان و در جمع خبرنگاران، بحران فعلی پناهجویان را بزرگترین فاجعه بشری پس از جنگ جهانی دوم خواند.
در چند ماه گذشته شرایط ورود پناهجویان به اروپا بسیار دشوار شده است. در حال حاضر بیش از ۱۱هزار پناهجو در مرز یونان و مقدونیه سرگردان هستند.
همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد در سال گذشته بیش از چهار هزار نفر نیز جان خود را در دریاهای منتهی به اروپا از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر