۱۳۹۵ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

پاسخ به مصلوب شدن مسیح گام اول برای زدودن یهودستیزی

پاسخ به مصلوب شدن مسیح گام اول برای زدودن یهودستیزی

نقطه شروع، برای این مرکز، مصلوب شدن مسیح است که همچنان بحث برانگیز مانده و سپس هدایت بازدید کنندگان به دوره‌های بعدی است.
mohabat34544
به گزارش «محبت نیوز» تلاش یهودیان در بسیاری از نقاط دنیا زدودن یهودستیزی از گفتمان اجتماعی است و بر همین اساس همه ساله نشست‌های مختلفی برای چگونگی مواجه با افزایش این موج به خصوص در خاورمیانه برگزار می‌شود.
در سال ۱۹۲۰، پرزیدنت «ویلیام هوارد تفت» بیست و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت «یهودی ستیزی علف هرزی است که باید ریشه کن شود. آمریکا جای یهودی ستیزی نیست».
حالا پس از حدود یک قرن «آوراهام فاکسمن» مدیر عامل پیشین انجمن ضدافترا در گفتگو با «تایمز اسرائیل» عنوان کرده «یهودی ستیزی به تاریخ نپیوسته است، بلکه امری است همچنان معاصر».
او که مرکزی تازه برای مطالعات مربوط به یهودستیزی تاسیس کرده می‌گوید: «نقطه شروع، برای این مرکز، «مصلوب شدن مسیح» است که همچنان بحث برانگیز مانده و سپس هدایت بازدید کنندگان به دوره‌های بعدی است. فعالیت‌های این مرکز بر مبنای برگزاری نمایشگاه، پژوهش‌های دانشگاهی، و تکیه به آرشیو خواهد بود تا نشان دهد چگونه در طول بیش از دو هزار سال یهودی ستیزی مذهبی، منجر، و نه منحصر به تفتیش عقاید در اسپانیا، اخراج یهودیان از انگلیس، و هولوکاست شد.»
فاکسمن که از بازماندگان هولوکاست است، نقش تازه خود را، فصلی تازه در ادامه مسیر قبلی، و یک چالش تعریف کرد. در ادامه مسیر قبلی، زیرا تداوم دیگر فعالیت های وی در طول عمر خویش تا کنون بود است. چالش، به این معنی که یهودی ستیزی، همچنان دارد خود را با چهره های گوناگون عرضه می کند.
او گریزی هم به دنیای سیاست زد و با اشاره به کمپین دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «کمپین ترامپ، که از حمایت نژادپرستان سفید، از جمله دیوید دوک نئونازی، برخوردار است، ضرورت ایجاد مرکز در این زمان را توجیه می کند، زیرا هر موقعی که نارواداری رایج می شود، یهودیان در معرض خطر می گیرند.»
در اروپا، با وجود آن که دولت ها علیه یهودی ستیزی سخن می گویند، جامعه یهودیان در کشورهایی نظیر بلژیک، فرانسه، و سوئد، با شدتی از یهودی ستیزی روبرو شده اند که از جنگ دوم جهانی به این سو، بی سابقه بوده است.
فاکسمن گفت «زمان یهودی ستیزی به سر نیامده است، امری است که همچنان معاصر است. چه در فضاهای دانشگاهی نیویورک روی بدهد و چه در نئوانگلند، این یک بیماری است که می تواند در همه جا و همه وقت شایع شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر