۱۳۹۵ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

از گشت «جندالله» تا گشت ارشاد، پلیس به در خانه‌ها می‌رود

از گشت «جندالله» تا گشت ارشاد، پلیس به در خانه‌ها می‌رود

به کار گیری هفت هزار نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی برای کنترل نا محسوس بد حجابی در ایران.
gasht
« محبت نیوز»   –  کم نیستند آنها که روزهای تاریک اوایل انقلاب و به قول قدیمی‌ها آن بگیر و ببندهای دهه شصت را به این سادگی‌ها فراموش نمی کنند.
کمیته‌‌چی‌ها با آن ریش بلند، اورکت یشمی آمریکایی سوار بر جیپ و پاترول‌‌‌ زرد رنگ سرچهارراه‌ها هم مجاهد و فدایی و مارکسیست می‌گرفتند و هم دخترکان مو رنگ کرده و لاک‌زده و زیبارو و هم پسران آستین کوتاه پوشیده.
حالا چند سالی است از گروه‌ چپی‌ها خبری نیست، اما بخشی از دستگاه‌های امنیتی مامور دستگیری روشنفکران و دگراندیشان‌ هستند و گروهی دیگر تمام قد به نام گشت ارشاد در پی اسلامیزه کردن کوچه و خیابان آنهم با ضرب و زور.
آذر ماه سال ۱۳۸۴ با اوج گرفتن فعالیت گشت ارشاد، محمود احمدی‌نژاد رسمن در رسانه ملی گفت «…واقعن مشکل مردم ما الان مشکل موی بچه های ماست؟ خوب، بچه ها دوست دارند شکل موهاشون را هر جوری که دوست دارند بزارن، به من و تو چه ربطی داره؟ من و تو بیاییم به مشکل اساسی کشور برسیم… دولت باید امنیت روانی ایجاد کنه… پشتیبانی کنه از مردم… دولت خدمتگزار همس، چرا مردمو کوچیک می کنیم؟ یعنی مشکل مهم جوونای ما اینه که الان جوونا دوس دارن شکل موهاشون را چه جوری بزارن و دولت نمی زاره؟ شان دولت اینه؟ شان مردم اینه؟ این واقعن؟ مشکل ما مثلن اینه که فلا ن دختر ما فلا ن لباسو پوشید؟ یعنی مشکل کشور ما اینه؟ مشکل مردم ما اینه؟»
شش سال بعد خرداد ۱۳۹۲ چند روز قبل از یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی در استادیوم امجدیه عنوان کرد «من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند.»
حالا احمدی‌نژاد رفته و یکسال و نیم دیگر از دولت روحانی بیشتر باقی نمانده که «پاسدار ساجدی‌نیا» رئیس پلیس ایران ادعا کرده پلیس برای تنبیه بدحجابان تا درب خانه خاطیان می‌رود.
به نقل از خبرگزاری‌های داخلی پاسدار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته «هفت هزار نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی آغاز به کار کرده، کشف حجاب در خودرو از جمله مواردی است که مأموران نامحسوس گشت امنیت اخلاقی بلافاصله با مشاهده آن، پلاک خودرو را با سیستم پیامکی به مأموران پلیس امنیت اخلاقی اطلاع داده و این مرکز بلافاصله با فرد خاطی تماس گرفته و به وی اعلام می‌کنند که در چه روزی به این پلیس مراجعه کند؛ اگر فرد خاطی مراجعه کرد که اقدام قانونی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت، پلیس به درِ منزل فرد خاطی مراجعه می‌کند.»
و اینگونه فصل تازه‌ای از حجاب به زور پلیس در کشوری که گردانندگان آن معتقدندحجاب انتخاب مردم است رقم می‌خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر