۱۳۹۵ فروردین ۲۱, شنبه

یک مرجع تقلید در ایران موسیقی را «حرام مطلق» اعلام کرد !

یک مرجع تقلید در ایران موسیقی را «حرام مطلق» اعلام کرد !

سید محمد صادق روحانی از مراجع تقلید در ایران اعلام کرده موسیقی حرام است حتی اگر بر آن نام هنر بگذارند.
mohamad-rohani
به گزارش «محبت‌نیوز» محمد صادق روحانی از دختران و پسران خواسته در برابر سخنانی که این آلات شیطانی را نزد آنان زیبا جلوه می ‎دهد، بسیار هوشیار باشند!
منابع خبری مستقل شیعی در ایران به نقل از این عالم مذهبی عنوان کرده “خداوند به پیامبر (مسلمانان) گفته تا آلات لهو و طرب را از میان ببرد و از همین رو ما در هر دو رساله فارسی و عربی فتوا به حرمت خرید و فروش آلات لهو و موسیقی داده‎ایم، همچنان که موسیقی برخاسته از این وسایل نیز به طور مطلق حرام است، یعنی چه مناسب مجالس لهو و طرب باشد یا نباشد، حتی اگر در مجالس دینی و ذکر مصیبت از آن استفاده شود، شاید بتوان گفت که نهی و حرمت استفاده از این وسایل در این گونه مجالس بسیار شدیدتر است.
او همچنین درباره آواز خواندن زنان در حضور نامحرم هم گفته قطعن حرام است، زیرا حتی در حالت غیر غنا و صحبت عادی زنان نیز خداوند متعال نازک کردن صدا را نزد مرد بیگانه در صورتی که باعث تحریک شهوت او شود، بر آنان حرام کرده است.
او از دختران و پسران خواسته در برابر سخنانی که این آلات شیطانی را نزد آنان زیبا جلوه می ‎دهد، بسیار هوشیار باشند.
او در ادامه مدعی گردید که حرام، حرام است، حتی اگر بر آن نام هنر بگذارند و یا به خاطر استفاده کثیر از آن در زوایای مختلف زندگی مانند موبایل و دیگر وسایل هوشمند و حتی اسباب ‌بازی ‌های کودکان نزد عموم مردم امری معمول و متعارف به شمار برود و کار به جایی برسد که معروف، منکر شود و منکر معروف و به گونه ‎ای شود که کسی که بخواهد دین خود را نگه دارد، چون کسی شود که پاره‌‎ای از آتش بر دست دارد.
همچنین سیداحمد علم‌الهدی، امام ‌جمعه مشهد در ارتباط با برگزاری کنسرت‌ها به خبرگزاری فارس گفته است: «بنده نه ضد موسیقی‌دان و نه دشمن هنر و هنرمند هستم. من با حرام خدا و براندازی حدود و ارزش‌های الهی مشکل دارم. کنسرتی که در یک‌جا اجرا می‌شود و دختر و پسر هنگام برگزاری آن کف می‌زنند و هورا می‌کشند و سپس در خیابان به‌دنبال هرزگی می‌روند، حدود الهی را از بین می‌برند.»
به نقل از دویچه وله امام‌ جمعه مشهد همچنین با انتقاد از حمایت‌کنندگان برگزاری کنسرت‌ها گفت: «آیا این درست است شمایی که در دفاع مقدس بوده‌اید و در جنگ شرکت کرده‌اید و شهید دادید، با حمایت از یک عده مطرب و خوش‌گذران و عیاش خود را در مقابل خون شهدا مسئول کنید؟»
به اعتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری: «مومنین از حزب‌الله و کفار حزب‌الشیطان هستند. این دو جریان مقابل هم آشتی‌پذیر نیستند پس باید با این‌ها جنگید و تا زدن گردن‌شان پیش رفت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر