۱۳۹۵ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع شد

برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع شد

در راستای محدودیتهای جدید چند نهاد حکومتی از جمله نمایندگی ولی فقیه برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کردند.
به گزارش «محبت‌نیوز» چند نهاد حکومتی از جمله نمایندگی ولی فقیه برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کردند.
بر اساس خبری که خبرگزاری صدا و سیما منتشر کرده است، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، متولی این سند هستند که با همکاری آن‌ها تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
محمدیان، رئیس تشکیلات علی‌خامنه‌ای در دانشگاه‌ها گفته بر اساس این سند موسیقی، برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است.
طبق این سند، باید دانشگاه‌ها از موسیقی فاخر و متعالی که از نظر محتوایی و مسائل شرعی تعریف درستی داشته باشند استفاده شود و برگزاری کنسرت با فضای علمی دانشگاه سازگار نیست.
این مقام مسئول خاطرنشان کرده است که برای تصویب این سند اختلاف نظری وجود نداشت و اواخر سال گذشته تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
حجت الاسلام  محمد محمدیان با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها برای برگزاری کنسرت گفت: “برگزاری کنسرت در دانشگاه ها را جزو سیاست های فرهنگی وزارت علوم نمی دانیم و این موضوع به دانشگاه ها هم ابلاغ شده است و دانشگاه ها هم حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.”
به گزارش مهر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی در تماس با مهر از تلاش برخی مسئولان این دانشگاه برای برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه خبر داده اند.
۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ علی خامنه ای در جمع دانشجویان گفت: یک مسئله، مسئله‌ی کنسرت‌ها در دانشگاه بود که دانشجوی عزیزی مطرح کردند که دانشگاه جای کنسرت نیست. راست است؛ این را من هم یادداشت کرده‌ام و جزو یادداشت‌های من، همین مطلب هست. اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر