۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مسیحیان در اقلیم کردستان

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مسیحیان در اقلیم کردستان

مسیحیان منطقه نحله با ارائه اسناد به سازمان دیده بان حقوق بشر گفته‌اند زمین های این مناطق به آنها تعلق دارند اما برخی کردها با ساخت وساز روی این زمینها قصد تصرف آن را دارند.
kordestan
به گزارش «محبت‌نیوز» سازمان دیده بان حقوق بشر می‌گوید پلیس سیاسی اقلیم کردستان از ورود مسیحیان به اربیل جهت برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز جلوگیری کرده است.
وب سایت «کُردپرس» به نقل از این سازمان اعلام کرد مسیحیان منطقه نحله نسبت به تصرف زمین های این منطقه توسط کردها اعتراض دارند.
برخی مسیحیان ساکن این منطقه به سازمان دیده بان حقوق بشر گفته اند آنها قصد داشتند برای اعتراض به این ماجرا و برگزاری تجمع اعتراض آمیز به اربیل بروند اما نیروهای امنیت اقلیم کردستان از ورود مسیحیان به اربیل جلوگیری کرد‌ه‌اند.
هشت تن از مسیحیان منطقه نحله با ارائه اسناد به سازمان دیده بان حقوق بشر گفته‌اند زمین های این مناطق به آنها تعلق دارند اما برخی کردها با ساخت وساز روی این زمینها قصد تصرف آن را دارند.
آنها گفتند برای اعتراض به این قضیه قصد داشتند روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ در اربیل، مرکز اقلیم کردستان تجمع اعتراضی برگزار کنند اما نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در این روز از ورود مسیحیان به اربیل ممانعت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر