۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

گزارش اُبس از حجاب در سرزمین دیکتاتورها

گزارش اُبس از حجاب در سرزمین دیکتاتورها

در این کتاب «روسپیان چادری هرگز به بهشت نمی‌روند» اشاره شده رابطه جنسی خارج از ازدواج ممنوع است، اما می توان صیغه کرد و روسپیان را به دست شلاق یا چوبه دار سپرد.
lobs67678
به گزارش «محبت‌نیوز» پس از حملات ترویستی پاریس، مطبوعات فرانسه بیش از پیش به موضوع بنیادگرایی اسلامی و سلفی‌گری می‌پردازند.
هفته نامه «اُبس» (آبزرور) به موضوع حجاب در فرانسه پرداخته و می‌نویسد در این کشور از ۳۰ سال پیش بحث بر سر حجاب آغاز شد.
در حالی که در آن سوی مدیترانه و در کشورهای عرب و مسلمان، این بحث از قرن نوزدهم و از دوران برخورد بیشتر آن جهان با دنیای غرب آغاز شد.
خبرگزاری فرانسه که این مقاله را بررسی کرده می‌نویسد در این مطلب به «هدی شعرآوی» نخستین زنی که به گفته نویسنده مطلب در جهان اسلام گیسوان خود را به باد سپرد، اشاره می‌شود و سپس پس از آتاتورک و تلاش‌هایش برای مدرن سازی ترکیه و ممنوع ساختن حجاب در دانشگاه و ادارات دولتی، در نهایت به رضا شاه و قانون منع حجاب وی و سپس به تظاهرات و مخالفت های زنان ایران در سال ۱۹۷۹ به حجاب اجباری در ایران می‌رسد.
نویسنده این چنین نتیجه می گیرد که همه این رژیم‌هایی که می خواستند کشورشان را مدرن کنند این عیب را داشتند که دیکتاتور و یا فاسد بودند و نتوانستند برای مردمشان آن توسعه لازم را به ارمغان بیاورند.
بنابراین از سالهای ۱۹۶۰ به بعد  تدریجن یک ایدئولوژی مخالف جان گرفت که می گفت اسلام یا اسلام گرایی دوای همه دردهاست.
اکنون «اخوان المسلمین» در مصر، حزب توسعه و عدالت اردوغان در ترکیه، عربستان سعودی و امارات درخلیج فارس به اسلامی کردن دوباره جامعه دست زده‌اند و همچون روحانیون تهران، حجاب برای آنان تبدیل به یک پرچم و ترویج آن به یک کارزار تبدیل شده است.
در گزارشی دیگر مجله «اُبس» به معرفی کتاب «روسپیان چادری هرگز به بهشت نمی‌روند»، آخرین کتاب «شاهدخت جوان»، نویسنده جنجالی ایرانی تبار پرداخت که توسط انتشاراتی «گراسه»منتشر شده است.
در این کتاب نویسنده با استفاده از ماجرای قاتل روسپیان در ایران، که یک مسلمان واقعی و وارسته به شمار می آمد، داستانی پیرامون خود فروشی و دردهای آن روایت می کند.
او سپس خواننده را مخاطب قرار می دهد تا به گونه ای سخن را، از ورای گور، به دست این روسپیان قربانی بدهد که خود ملایان هم مشتریانشان هستند.
او از دورویی های جامعه اسلامی سخن می گوید که در آن دختران کوچک را شوهر می دهند، رابطه جنسی خارج از ازدواج ممنوع است، اما می توان صیغه کرد و روسپیان را به دست شلاق یا چوبه دار سپرد.
 شاهدخت جوان می گوید شمار روسپیان نوجوان از سال ۲۰۰۱ بدین سو در ایران ۶۳۵% افزایش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر