۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

حائری شیرازی: همه بدبختی‌ها ناشی از علوم انسانی غرب است

حائری شیرازی: همه بدبختی‌ها ناشی از علوم انسانی غرب است

یک استاد حوزه می‌گوید «غرب وقتی می‌خواست همه مشکلات عالم را حل کند، علوم انسانی خود را به عالم صادر کرد»
haeeri_shirazi
به گزارش «محبت‌نیوز» محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید حوزه در تازه‌ترین اظهاراتش مدعی شده علت همه بدبختی‌ها در جوامع اسلامی از علوم انسانی غربی است!
به نوشته خبرگزاری تسنیم حائری شیرازی در نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی گفته عده‌ای علوم انسانی غرب را «اسلام‌مالی» کرده‌اند!
وی با انتقاد از ترویج علوم انسانی غربی در جامعه اسلامی، گفت: «غرب وقتی می‌خواست همه مشکلات عالم را حل کند، علوم انسانی خود را به عالم صادر کرد، در حالی که بر اساس تفکر صحیح و آیات و روایات اسلامی، علوم انسانی به مثابه نان است، پس ما بایدعلوم انسانی خودمان را می‌داشتیم تا سبک زندگی‌مان را براساس اسلام بسازیم ولی عده‌ای آمدند و علوم انسانی غرب را اسلام مالی کردند.»
او علت همه بدبختی‌ها در جوامع اسلامی را علوم انسانی غربی دانست و افزود: «غربی‌ها علوم انسانی غلط‌شان را با کارخانه و دانشگاه‌ها، مانند نان به سر سفره‌های‌مان می‌آورند که این سفره‌ها خروجی‌اش سبک زندگی اسلامی نخواهد شد.»
در همین زمینه روح اله خمینی در سال ۱۳۶۰ گفته بود: علوم انسانی احتیاج به یک انسان‌های متعهد دارد. انسانی که تعهد به قواعد اسلام ندارد و تعهد به آن زیربنایی که توحید است ندارد، در علوم انسانی نمی‌تواند عملی انجام بدهد الا انحراف و این قابل پذیرش نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر