۱۳۹۵ فروردین ۲۳, دوشنبه

انتقاد «فارین پالسی» از سیاست‌های پاپ فرانسیس

انتقاد «فارین پالسی» از سیاست‌های پاپ فرانسیس

گروهی معتقدند پاپ مفهوم تازه‌ای از رحمت را در الهیات کلیسا کاتولیک وارد کرده و در توبه را باز گذاشته است.
papa
به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه اظهارات جدید پاپ در خصوص خانواده و لزوم احترام به همه افراد بدور از جنسیت با استقبال گسترده در دنیا مواجه شده مجله آمریکایی «فارین پالسی» در گزارشی تند و تیز با عنوان «دیکتاتور واتیکان» به نقد پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پرداخته است.
این مجله نوشته سبک حکومتی او برخلاف آن تصویری است که در ذهن مردم ساخته شده و اشک در چشمان آنها جاری می‌کند.
پاک محبوب خلق در خوی استبدادی خود فقط به دنبال پیاده کردن اهدافش است به گونه‌ای که خیلی‌ها او را یک شطرنج باز معرفی می‌کنند.
این مجله با اشاره به انتشار سند ۲۵۶ صفحه‌ای با عنوان «لذت عشق» از سوی پاپ که در آن دیدگاه‌های خود درباره ازدواج، تشکیل خانواده و مواجهه با منتقدان کلیسا و حتی همجنسگرایان را شرح داده به بررسی مواضع پاپ و سیاست‌های کلان واتیکان در مواجه با مسائل روز پرداخته است.
پاپ فرانسیس، در این جزوه تاکید کرده بود که وجدان شخصی باید معیار رهبری در موضوع پیچیده روابط جنسی، ازدواج و زندگی خانوادگی باشد.
«Robert Mickens» سردبیر « Global Pulse» در مصاحبه با مجله اینترنتی «کاتولیک آنلاین» با بیان اینکه پاپ فرانسیس یک «استاد اهل فن» است، گفت او به راحتی قادر است با یک یک حرکت یک جناحی را در مقابل دشمنانش قرا دهد و طرح‌های خود را پیش ببرد.»
خیلی‌ها فکرش را نمی‌کردند برخلاف مواضع کلیسا کاتولیک روزی فرا رسد که پاپ چنین سندی را منتشر کند.
به نوشته مجله آمریکایی «فارین پالسی» گروهی معتقدند پاپ مفهوم تازه‌ای از رحمت را در الهیات کلیسا وارد کرده و در توبه را باز گذاشته است.
از سوی دیگر برخی منتقدین کلیسا مطرح می‌کند سیاست‌های تازه پاپ نه بر مبنای اصلاح بلکه راهی برای گریز واتیکان از فشار افکار عمومی علیه برخی مفاسد کاردینال‌هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر