۱۳۹۵ شهریور ۱۹, جمعه

مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران

مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران

همچنان که پیش‌بینی می‌شد با تمدید مرخصی مریم نقاش زرگران، زندانی مسیحی مخالفت شده است.
mohabatnews989
 به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دادستان تهران با تمدید مرخصی درمانی مریم (نسیم) نقاش زرگران، زندانی مسیحی مخالفت کرده است.
این در حالی است که او از بیماری نارسایی قلبی رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان می‌باشد. شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارده بر وی این بیماری را تشدید کرده است. وی روز یک‌شنبه هفتم شهریورماه به مرخصی درمانی، قابل تمدید اعزام شده بود.
یادآور می‌شود این نوکیش مسیحی ۱۷ خرداد ماه سالجاری نیز به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، اما کمتر از یک هفته درحالیکه به تشخیص پزشکان همچنان باید دوره درمانی خود را طی می‌کرد دادستانی با فشار اطلاعات سپاه با تمدید مرخصی او مخالفت کرد.
با اعلام این خبر خانواده او نگران هستند که تجربه گذشته بار دیگر تکرار شود و همچنان مراحل درمانی این زندانی عقیدتی ناتمام بماند.
او اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی‌ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان‌های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت. از طرفی از وضعیت وثیقه ۳۵۰ میلیونی او نیز خبری نیست.
آنچه بیش از همه در زندان به مریم آسیب رساند شدت گرفتن بیماری او بود. این زندانی مسیحی حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و به همین خاطر تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته است.
علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شد که پس از ماه‌ها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری‌های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشکان معتمد زندان بارهای به علت وخامت حالش نیاز فوری او به پزشک متخصص را گزارش داده بودند.
علاوه بر این او از کم خونی شدید، بیماری قند و چربی خون و عارضه قلبی نیز رنج می‌برد.
طبق آخرین گزارش‌های فعالین مدنی و نهادهای حقوق بشری بیش از ۱۱۰ نوکیش مسیحی در ایران زندانی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر