۱۳۹۵ شهریور ۱۳, شنبه

مسیحیان پاکستان هدف حملات تروریستی اسلامگرایان این کشور قرار گرفتند

مسیحیان پاکستان هدف حملات تروریستی اسلامگرایان این کشور قرار گرفتند

به دنبال حمله تروریستی اسلامگرایان به محله ای مسیحی نشین در ولایت خیبر پاکستان، چندین تن کشته و زخمی شدند.
pakistan_teror
به گزارش«محبت نیوز»رسانه‌های محلی پاکستان از وقوع انفجاری مهیب در استان خیبر خبر دادند که که گفته می‌شود تا کنون ده‌ها کشته و زخمی درپی داشته است.
X
by not site
گروه اسلامگرای جماعت الاحرار در دو حمله جداگانه به محله مسیحی نشین و یکی از دادگاه های شهر مردان در ایالت خیبرپختوانخوا در شمال غرب پاکستان دست کم ۱۴ تن را به قتل رسانده و ۵۳ نفر دیگر را مجروح کرد.
شمار زخمی های این حملات تروریستی تاکنون ۴۰ نفر اعلام شده است که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده از این رو ممکن است تعداد کشته های این انفجارها افزایش یابد.
مرکز اطلاع رسانی ارتش پاکستان نیز در بیانیه ای مفصل اعلام کرد که یک مأمور امنیتی در منطقه مسکونی مسیحی نشین در لحظه شروع حمله و ساعت پنج و نیم صبح کشته شد.
“اسکای نیوز” نیز در خبری اعلام کرد که صبح جمعه به دنبال وقوع دو انفجار تروریستی در خارج از دادگاهی واقع در شمال پاکستان، ۱۲ نفر کشته و پنجاه تن زخمی شدند.
“حارث حبیب”، مسئول ارشد امداد و نجات در شهر ماردان واقع در ولایت خیبر بختون خوا، گفت: «در ابتدا انفجاری کوچکی رخ داد که به دنبال آن انفجاری مهیب به وقوع پیوست. به دنبال این انفجار ۱۲ نفر کشته و ۵۲ تن زخمی شدند.»
X
by not site
بر اساس اخبار دریافت شده در این انفجار یا انفجارها که در مقابل دادگاه محلی در استان خیبر پختونخوا صورت گرفت دو نیروی پلیس و یکی از عاملان حمله جزو کشته شدگان اند.
“بان کی مون”دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله روز جمعه گروه جماعت الاحرار به محله مسیحی نشین در شهر مردان پاکستان و ساختمان یک دادگاه در این شهر را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر