۱۳۹۵ شهریور ۱۵, دوشنبه

میرقاسم علی، یکی از رهبران “جماعت اسلامی” بنگلادش، اعدام شد

میرقاسم علی، یکی از رهبران “جماعت اسلامی” بنگلادش، اعدام شد

وی که از حامیان مالی اصلی گروه جماعت اسلامی بود، دو سال پیش به اعدام محکوم شد و حکم او شامگاه روز شنبه ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) به اجرا درآمد.
thumbs_bangal
به گزارش«محبت نیوز»جمعی از مخالفان اسلامگرایی در بنگلادش اعدام یکی از رهبران اسلامی آن کشور را با پایکوبی در خیابانها جشن گرفتند. اما گروه جماعت اسلامی که شنبه شاهد اعدام آخرین رهبر بلندپایه این گروه بود، از مردم خواسته روز دوشنبه اعتصاب کند. “میرقاسم علی” بعد از یک محاکمه طولانی به جرم جنایت های جنگی مجازات و اعدام شد.
وی به اتهام ارتکاب “جنایات جنگی” در دوران جنگ جدایی بنگلادش از پاکستان، دو سال پیش به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام وی روز شنبه خارج از “داکا،” پایتخت بنگلادش در زندانی با تدابیر امنیتی بالا به اجرا درآمد.
وی که ۶۳ سال داشت در سال ۲۰۱۰ بازداشت و در سال ۲۰۱۴ به اعدام محکوم شد. اعدام وی پس از حمله شبه نظامیان به رستورانی در بنگلادش رخ داد. شبه نظامیان در ماه ژوئیه (حدود ۲ ماه پیش) به رستورانی در پایتخت بنگلادش حمله کردند و ۲۰ نفر را کشتند.
از زمانی که “شیخ حسینه،” نخست وزیر بنگلادش در سال ۲۰۱۰ دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی تشکیل داده است، پنج نفر از سران جماعت اسلامی اعدام شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر