۱۳۹۵ شهریور ۲۱, یکشنبه

مدت سکونت آدم و حوا در باغ عدن چند سال بود؟

مدت سکونت آدم و حوا در باغ عدن چند سال بود؟

عده ای تصور می کنند که آدم و حوا هزاران سال در باغ عدن زندگی کرده اند. آیا کتاب مقدس این ادعا را تایید کرده است؟
adam-eve-apple
«محبت نیوز»-قبل از شروع بررسی، شاید برای برخی از خوانندگان این پرسش مطرح شود که باغ عدن در کجا واقع بود؟
دو رودخانه عدن به خوبی شناخته شده هستند: “دجله” و “فرات” (پیدایش فصل ۲ آیات ۱۰- ۱۴). مکان دقیقی که در روایات باستانی به عنوان باغ عدن تعیین شده، تعدادی تپه است که در ۱۸ کیلومتری جنوب یکی از شهرهای سومری (اولین تمدن بشر) به نام “اور” قرار دارد. این منطقه که در جنوب عراق واقع است، در دوران باستان “اریدو” نامیده می شد.
طبق روایات بابلی، آدم در این منطقه زندگی می کرد. در یکی از کتیبه های باستانی بابل چنین ذکر شده:”در نزدیکی اریدو، باغی بود و در آن درخت مقدس اسرارآمیزی وجود داشت که درخت حیات بود، کاشته شده توسط خدایان که ریشه هایش عمیق بودند و شاخه هایش سر به آسمان کشیده بودند و ارواح محافظ از آن نگه داری می کردند و هیچ انسانی وارد باغ نمی شد”. این گزارش، سند ارزشمند تاریخی است که وجود باغ عدن را تایید کرده و مکان جغرافیایی آن را تعیین می کند.
“اریدو” در نزدیکی خلیج فارس واقع بود. در آن دوران خلیج فارس، “رودخانه تلخ” نامیده می شد. در این صورت، چهار رود کوچک تر باید چهار دهانه خلیج باشند. بنابراین، باغ عدن می بایست در راس خلیج فارس قرار داشته و رودهای فیشون، جیحون، دجله و فرات به رودخانه (خلیج فارس) سرازیر می شده اند. تعیین محل رودهای “فیشون” و “جیحون” ناممکن است. علت آن وقوع طوفان عظیمی بود که در دوران نوح رخ داد و باغ عدن و دو رود مذکور را از صحنه روزگار محو کرد.
خداوند باغی دلپسند و پر از درخت میوه، رودخانه، طلا و سنگ های قیمتی برای سکونت آدم آماده کرد. او آدم را در محیط ناامن قرار نداد. خدا، آدم را در باغ زیبای عدن گذاشت تا در آن کار کند. کار کردن نیکو بود و بخشی از موجودیت انسان در قبل از سقوط بود. خدا نمی خواست انسان بدون هدف زندگی کند. ما به شباهت خدا خلق شده ایم و نمی توانیم کاملن بدون هیچ مسئولیتی زندگی کنیم.
عده ای تصور می کنند که آدم و حوا هزاران سال در باغ عدن زندگی کرده اند. آیا کتاب مقدس این ادعا را تایید کرده است؟
یک. کتاب مقدس عمر آدم را ۹۳۰ سال ذکر کرده است (پیدایش فصل ۵ آیه ۵).
دو. شیث بعد از قتل هابیل متولد شد (پیدایش فصل ۴ آیه ۲۵). مطابق گزارش کتاب مقدس، وقتی آدم ۱۳۰ سال داشت، شیث به دنیا آمد (فصل ۵ آیه ۳). بنابراین، آدم و حوا نبایستی مدت بسیار طولانی در باغ عدن سکونت کرده باشند.
منبع: دفاعیات مسیحی ، نویسنده مقاله:  کشیش مهران پورپشنگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر