۱۳۹۵ شهریور ۱۵, دوشنبه

تعداد زیاد طلاب در حوزه علمیه دردسر ساز شده است

تعداد زیاد طلاب در حوزه علمیه دردسر ساز شده است

شلوغی حوزه‌ها و تعدد طلاب برای حوزه‌های علمیه دردسرآفرین شده است.
akhond_1395
به گزارش«محبت‌نیوز» ظاهرن با توجه به آمار بالای بیکاری میان فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی در ایران، این روزها بازار تحصیل در حوزه های علمیه میان برخی از جوانان ایرانی داغ تر شده است، تصور عموم بر این است که از این طریق، یعنی پس از پایان تحصیلات حوزوی دسترسی به مشاغل عمدتن دولتی که معمولن این روزها برای بسیاری از فارغ التحصلان دانشگاهی ناممکن می نماید، امکان پذیر است.
در همین زمینه و با شروع ترم جدید حوزه‌های علمیه گفته می‌شود تعداد بیش از اندازه طلاب در سر کلاس‌ها و نبود فضای آموزشی و استاد برای تعلیم آنها دردسرساز شده است.
در همین ارتباط “شیخ رضا استادی” دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه لزوم کاهش تعداد طلاب در کلاس‌های حوزه را ضروری دانسته است.
به گزارش مهر این مقام حوزوی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه طلاب باید نماز اول وقت بخوانند و با قرآن کریم انس بگیرند گفت:«استادان با مطالعه در کلاس درس حاضر شوند، چون در برابر طلاب مسئول هستند.»
او تعامل استاد و شاگردی را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر لزوم کاهش تعداد طلاب در کلاس‌ها، اظهار کرد: «دروس عمومی هزار نفره مراجع تقلید برای شکوه اسلام لازم داریم اما کلاس درس از ۳۰ نفر بالاتر رود مشکل ایجاد می‌شود و باید این مشکل برطرف شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر