۱۳۹۵ شهریور ۱۸, پنجشنبه

جدال ایران و عربستان در ژانر تازه، مفتی عربستان: علی خامنه‌ای “مرتد” است


جدال ایران و عربستان در ژانر تازه، مفتی عربستان: علی خامنه‌ای “مرتد” است

جدال جمهوری اسلامی و عربستان سعودی بر سر حج به آنجا رسیده که مفتی سعودی گفته ایرانیان مسلمان نیستند.
arabestan_mofti
به گزارش «محبت‌نیوز» جدال لفظی سران جمهوری اسلامی و عربستان در تازه‌ترین ژانر خود به آنجا رسیده که مفتی اعظم عربستان حکم ارتداد علی‌خامنه‌ای و دیگر رهبران جمهوری اسلامی را صادر کرد.
شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم سعودی در واکنشی شدیدالحن به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره مراسم حج امسال، گفت که رهبران جمهوری اسلامی مسلمان نیستند.
او توضیح داد:«باید فهمید که آنان مسلمان نیستند…دشمنی آنان در برابر مسلمانان قدیمی است و اصلی‌ترین دشمنان‌شان پیروان سنت (سنی‌ها) هستند.» این مقام بلندپایه مذهبی عربستان سعودی با اشاره به دین زردشت اضافه کرد که رهبران جمهوری اسلامی پیروان یک جادوگر هستند.
همزمان اسکای‌نیوز در گزارشی با اشاره به سخنان تند دو طرف علیه یکدیگر آنهم در آستانه برگزاری حج نوشته این سخنان تقابل طولانی میان پادشاه سنی و انقلابیون شیعه است که در جنگ سوریه و جنگ‌های دیگر خاورمیانه خود را نشان می‌دهد.
پیش از این علی خامنه‌ای با دخالت دادن خود در امور داخلی کشور عربستان و نیز ظالمانه‌ خواندن رفتار سعودی ها با زائران ایرانی، از مسلمانان خواست برای مدیریت مکان‌های مقدس مسلمانان در دو شهر مکه و مدینه و همچنین سفر مذهبی و سالانه مسلمانان به این دو شهر فکری اساسی کنند.
پس از کشته شدن حدود ۲۳۰۰ زائر از جمله ۴۶۴ ایرانی در ازدحام مراسم حج سال گذشته، ایران و عربستان سعودی بر سر اعزام زائر برای مراسم حج امسال به توافق نرسیدند.
از سویی دیگر کشورهای عرب سنی‌ مذهب حاشیه خلیج فارس که هم پیمانان عربستان سعودی محسوب می شوند، روز چهارشنبه ایران را متهم کردند که در تلاش برای سیاسی کردن مراسم سالانه حج است.
عبدالطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، با انتشار بیانیه‌ای با نامناسب و توهین‌آمیز خواندن اظهارات اخیر رهبر ایران، نوشت که این اظهارات «انگیزه روشن و تلاش ناامیدکننده» برای سیاسی‌کردن مراسم حج است.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تأکید کرده که کشورهای عضو این شورا، اظهارات اخیر رهبران ایران علیه عربستان سعودی را محکوم می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر