۱۳۹۵ شهریور ۱۵, دوشنبه

روایت تصویری از پناهجویان، عکاس یونانی را برنده جایزه “ویزا دور” فرانسه کرد

روایت تصویری از پناهجویان، عکاس یونانی را برنده جایزه “ویزا دور” فرانسه کرد

فعالیت مِسینس فقط از پشت لنز دوربین نبود و به گفته شاهدان او تلاش گسترده‌ای برای حفاظت از یک کودک پناهجو انجام داد. این اقدام مسینس موجب تحسین وی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها شد.
ref_image
به گزارش«محبت نیوز»یک عکاس یونانی جایزه عکس خبری “ویزا دور” کشور فرانسه را برای پوشش اخبار تصویری ورود مهاجران به جزیره لِسبوس از آنِ خود کرد.
جایزه سالانه برترین عکس خبری که در شهر “پریپینیان”  فرانسه برگزار می گردد به خاطر عکسی که “آریس مسینس” عکاس یونانی از یک مادر و دختر پناهجو در لحظه نجات توسط گارد ساحلی یونان در جزیره “لسبوس” برداشته به او تعلق گرفته است. این عکس یکی از تصاویر مجموعه ای است که او طی چند روز و از چند عملیات نجات در دریای اژه و در نوامبر سال گذشته برداشته است.
arismissinisafp_nocredit
آریس مسینس گفته است که او هرگز فکر نمی کرده که چنین داستانی را در کشور خودش، یونان، پوشش دهد
این جایزه یکی از مهم‌ترین جوایزی است که در جشنواره معتبر “ویزا برای عکس” در شهر پرپینیان درجنوب فرانسه اهدا می شود. این عکاس که برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کند پیش از این هم به دلیل گرفتن تصاویری از مناطق جنگی جوایزی برده است.
 مسینس گفته که هرگز فکر نمی‌کرد روزی چنین موضوعی را در کشور خودش پوشش بدهد.
مسینس که نمایشگاهی از عکس هایش در شهر “پرپینیان” در حال برگزاری است خود عکس هایش را “گزارش یک فاجعه” دانسته و به خبرگزاری فرانسه گفته است به دنبال شوکه کردن مخاطبان است.
او می گوید شاید با شوکه شدن مخاطبان و افکار عمومی جهان از دیدن این تصاویر و فاجعه وحشتناکی که در حال رخ دادن است بتواند جلوی وقوع آن را بگیرد.
او بارها در حالی که سرگرم عکاسی بود کارش را رها کرده و به پناهجویان کمک کرد.
این عکاس گفته است: «ما به خاطر رعایت بی طرفی تلاش می‌کنیم که فاصله خودمان را حفظ کنیم، اما گاهی اوقات خوب است به فردی که نیازمند است، کمک کرد. این تصمیمی شخصی است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر