۱۳۹۵ شهریور ۲۶, جمعه

اسقف اعظم وین” اسلام” را خطر بزرگی برای “مسیحیت” در اروپا دانست

اسقف اعظم وین” اسلام” را خطر بزرگی برای “مسیحیت” در اروپا دانست

جانشین احتمالی پاپ فرانسیس عنوان نمود مسلمانان می‌خواهند “مسیحیت را ریشه کن و اروپا را فتح کنند.”
osghof_sh
به گزارش«محبت نیوز» کریستف شونبورن، کاردینال سرشناس اتریشی در جریان مراسم ویژه فستیوال “به نام مریم مقدس” در کلیسای کاتولیک اتریش با صراحت در مورد اسلام هشدار داد و گفت: «بسیاری از مسلمانان قصد فتح اروپا را دارند.»
وی از خدا خواست تا “به اروپا و مردمش که در خطر از دست دادن میراث مسیحیتشان هستند” رحم کند. از شونبورن که یکی از ارشدترین مقامات کلیسای کاتولیک به شمار می‌رود، به عنوان جانشین احتمالی پاپ یاد می‌شود.
کاردینال شونبورن که اسقف اعظم وین نیز هست، توضیح داد: «مردم در حال حاضر می‌توانند این ضرر را نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از لحاظ انسانی و مذهبی احساس کنند.»
این اظهارات کاردینال شونبورن در حالی مطرح شد که مردم بسیاری به مناسبت سیصد و سی و سومین سالروز نبرد وین به خیابان‌های سراسر اتریش آمده بودند. در جریان جنگ وین در سال ۱۶۸۳، ائتلاف نیروهای مسیحی ۱۰۰ هزار سرباز امپراتوری مسلمان عثمانی را شکست دادند.
این نبرد میان ائتلاف خاندان سلطنتی‌ هابسبورگ، کشورهای مشترک المنافع لهستان، لیتوانی و امپراتوری مقدس رم علیه امپراتوری جنگ طلب عثمانی بود که به نام رهبری جهان اسلام قصد کشورگشایی و تجاوز به کشورهای همسایه اروپایی اش را داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر