۱۳۹۵ شهریور ۲۱, یکشنبه

نماینده معمم مجلس پای امامان شیعه را به دعوای کنسرت کشاند

نماینده معمم مجلس پای امامان شیعه را به دعوای کنسرت کشاند

جدال برای نان بین «حسنی ها» و «حسینی های» حکومتی در عرصه کنسرت و روضه هویدا گردیده است
hasan_hoseyn
به گزارش«محبت‌نیوز»به حق چیزهای ندیده و نشنیده مصداق اظهارات یکی از شیوخ مجلس از اعضای کمیسیون فرهنگی است که گفته «روضه را از امام حسین و کنسرت را از امام حسن» آموختیم!
عباس عظیمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته وقتی که می‌گوییم که در جامعه هم کنسرت و هم روضه باشد، این رفتار را از امام حسن و امام حسین آموختیم؛ آنها که مدعی دین هستند، کاتولیک‌تر از پاپ نشوند.
وی که خود را در زمره روحانیون مترقی و آزاد اندیش مجلس می‌داند در روایتی تفکر انگیز نقل کرده «مسروق» از غلامان امامان دوم و سوم شیعیان در روز عرفه به منزل امام سوم می‌رود و می‌بیند که در آنجا همه روزه گرفته‌اند و مشغول عبادت هستند، سپس به منزل امام دوم می‌رود و می‌بیند که در آنجا خبری از روزه و دعا نیست بلکه مردم مشغول خوردن شربت و شیرینی و تبریک و تهنیت هستند.
او از این اتفاق تعجب می‌کند و از امام دوم علت و فرق این رفتار را می‌پرسد که او پاسخ می‌دهد «ما امام همه مردم هستیم امروز بعضی از مردم روزه‌دار هستند و می‌خواهند به ثواب برسند و بعضی هم می‌خواهند شاد باشند؛ ما در این روز تقسیم کار کردیم.»
در ماه‌های گذشته به فرمان ائمه جمعه و چراغ سبز سپاه بسیاری از کنسرت‌ها موسیقی مجوزدار به خصوص در شهرهای مذهبی چون مشهد و شیراز با یورش لباس شخصی‌ها لغو شده و پیگیری وزارت ارشاد هم راه بجایی نبرده است.
مثال این شیخِ به ظاهر دگراندیش در مورد تقابل روضه و کنسرت، ویترین امروز جریانات سیاسی ایران است. آن سوی حسینیان و کربلاییان هستند که نان‌شان در روضه و عزاداری است و لشگری از تندروها و مداحان در صف آن قرار دارند و در مقابل دولت حسن روحانی است که با کنسرت و آزادی‌های مقطعی در زمره حسنیان قرار دارد و جمعی از اصلاح‌طلبان و منتقدین داخلی حکومت که در زیر خیمه مثلن اصلاحات هم سفره گردیده اند. در روایات اسلامی آمده امام دوم شیعیان «حسن» در قبال دریافت مبلغی با معاویه بیعت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر