۱۳۹۵ شهریور ۱۸, پنجشنبه

برخلاف میل رهبر ایران زبان انگلیسی رونق گرفته، از حوزه تا ناجا

برخلاف میل رهبر ایران زبان انگلیسی رونق گرفته، از حوزه تا ناجا

برخلاف تمایل علی‌خامنه‌ای آموزش زبان انگلیسی در ایران رونق گرفته است از طلاب حوزه علمیه تا نیروی انتظامی برای گسترش آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.
khamenei_95
به گزارش«محبت‌نیوز»با وجود تاکید علی‌خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم آموزش زبان‌ خارجی به جز انگلیسی در سیستم آموزشی ایران حالا خبر می‌رسد نه تنها طلاب حوزه علمیه قم بلکه نیروی انتظامی هم گوش شنوایی برای اجرای فرامین او ندارند.
اواسط مردادماه خبرگزاری حوزه به نقل از «سیده نجمه سجادی»، مسئول واحد خواهران مرکز آموزش‌های علمی-مهارتی حوزه علمیه خراسان خبر داد که «با توجه به استقبال زیاد طلاب و خانواده‌های آنان، برای ۲۴۵ طلبه خواهر، همسر طلاب، برادر و فرزندان طلاب، کلاس‌های کامپیوتر، فتوشاپ، تایپ حرفه‌ای، مکالمه انگلیسی و عربی و کلاس‌های هنری برگزار می‌شود».
از مشهد نیز خبر میرسد در تابستان گذشته کلاس‌های موسسه زبان انگلیسی «خراسان» (شعبه طلاب) با استقبال زیادی از سوی طلبه‌های جوان برای یادگیری زبان انگلیسی مواجه بوده‌ است.
همزمان خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضائیه ایران) به نقل از سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد که به منظور حل مشکلات انتظامی و ارائه خدمات بهتر در جهت تامین امنیت گردشگران خارجی، تسلط ماموران به ویژه کلانتری به زبان انگلیسی در دستور کار قرار گرفته است.
۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری رهبر ایران از اصرار بر ترویج انحصاری زبان انگلیسی در این کشور انتقاد کرده و آن را ناسالم خوانده است.
وی در دیدار با جمعی از معلمان در تهران گفت :«زبان علم فقط انگلیسی نیست… زبان های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و [زبان] کشورهای شرقی هم زبان علمند».
او گفت :«کشورهای دیگر جلوی نفوذ زبان های بیگانه را می گیرند» و افزود:«نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می‌کنیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر