۱۳۹۵ شهریور ۱۴, یکشنبه

“مادر ترزا” به صورت رسمی در روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۶ «قدیس» معرفی شد

“مادر ترزا” به صورت رسمی در روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۶ «قدیس» معرفی شد

سال گذشته کلیسای کاتولیک اعلام کرده بود که با تایید پاپ فرانسیس، این لقب به مادر ترزا داده می شود.
mama_tereza
به گزارش«محبت نیوز»مراسم اعطای لقب قدیس به مادر ترزا روز یکشنبه در حضور صدها هزار نفر از پیروان مذهب کاتولیک در واتیکان برگزار شد.
اگنس گونجا بویاجیو، معروف به مادر ترزا درسال ۱۹۱۰ میلادی در خانواده ای آلبانیایی تبار به دنیا آمد و از سن ۲۸ سالگی برای انجام امور خیریه به شهر کلکته هند رفت. او پس از مدتی به پرستاری روی آورد و با زندگی در میان مردم فقیر تلاش کرد به آنها کمک کند.
مادر ترزا در سال ۱۹۷۹ میلادی به دلیل خدمات انسان دوستانه اش جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.
پاپ ژان پل دوم در سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی شش سال پس از مرگ مادر ترزا، اولین معجزه ای را که به او نسبت داده شده بود، تایید کرد. به این ترتیب روند قدیس شدن مادر ترزا آغاز شد.
پاپ فرانسیس نیز با امضای فرمانی، استناد معجزه به مادر ترزا را به رسمیت شناخته است. بدین طریق راه برای قدیس شناختن مادر ترزا هموار گردید. روزنامه “آونیر” که اخبار واتیکان را منتشر می‌کند به شرح کامل این خبر پرداخته است.
واتیکان تحقیق درباره معجزات مادر ترزا را پس از مرگ او آغاز کرد. گفته می‌شود که درمان زنی که مبتلا به سرطان بوده یکی دیگر از معجزات مادر ترزا است. زن بیمار تنها به نگریستن به تصویری از مادر ترزا شفا یافته است.
مادر ترزا در سال ۱۹۳۱ به عنوان راهبه در چارچوب کلیسای کاتولیک به یاری فقرا شتافت. تلاش‌های انسان‌دوستانه‌وخیرخواهانه‌اش به سرعت در هند و جهان بازتابی گسترده یافت. مادر ترزا در سال ۱۹۹۷ در پی بیماری طولانی درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر