۱۳۹۵ شهریور ۳۱, چهارشنبه

مراقبت‌های امنیتی در تعطیلات رسمی یهودیان تشدید می‌شود

مراقبت‌های امنیتی در تعطیلات رسمی یهودیان تشدید می‌شود

پس از بالا گرفتن خشونت‌ها در روزهای اخیر، بنیامین نتانیاهو گفت اسرائیل مراقبت‌های امنیتی را در طول تعطیلات مهم یهودی تشدید می‌کند.
به گزارش «محبت نیوز» با پس حمله طی سه روز، نخست‌وزیر متعهد شد ارتش «آماده دفاع از مردم در این روزهای حساس باشد.»
پس از بالا گرفتن خشونت‌ها در روزهای اخیر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر گفت اسرائیل مراقبت‌های امنیتی را در طول تعطیلات مهم یهودی تشدید می‌کند.
سخنان نتانیاهو پس از حمله‌ای که به زعم مقامات مسؤول اسرائیلی پنجمین تهاجم از جمعه به اینسو به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در پی سه هفته‌ی آرام روی داد، ابراز شد.
خشونت‌های چند روز گذشته با پایان مراسم عید قربان مسلمانان آغاز شد.
به نقل از تایمز اسرائیل ، روز یکشنبه نتانیاهو در آغاز جلسه‌ی کنست ابراز داشت که ارتش و پلیس «نیروهای خود را» تا پیش از تعطیلات یهودی راش هشانا (سال نو یهودیان) و یام کیپور در اکتر «تقویت می‌کنند».
وی گفت «نیروهای امنیتی در حال آماده‌باش‌اند و خود من نیز  با آنها ملاقات دارم تا مطمئن باشیم آماده‌ی دفاع از مردم خود در این دوره‌ی حساس زمانی هستیم».
به گزارش ارتش، در ساعات اولیه‌ی یکشنبه، یک فلسطینی در یکی از شهرک‌های کرانه‌ باختری به یک افسر اسرائیلی با چاقو حمله کرده و وی را مجروح نمود، و خود مورد شلیک گلوله‌ی حاضران در صحنه قرار گرفت. گزارش ارتش حاکی است که «یک تروریست در افرات به یک افسر با چاقو حمله کرد».
هر دو به بیمارستان عین کرم حاداسا در اورشلیم منتقل شدند، و به گفته این بیمارستان افسر مزبور در ناحیه زیر بغل مجروح شده بوده اما وضعیت وی متوسط ارزیابی می‌شود. مهاجم نیز با آن که از ناحیه‌ی سر مورد شلیک گلوله قرار گرفته بود در وضعیت متوسط به سر می‌برد.
افرات فاصله‌ی کمی از حبرون در کرانه باختری که معمولن متشنج‌ است قرار دارد و همان جایی است که به گفته‌ی مقامات اسرائیلی روز شنبه یک فسطینی به یک سرباز با چاقو حمله کرد، و سپس به ضرب گلوله کشته شد.
مقامات اسرائیلی اعلام کردند روز جمعه دو فلسطینی با کوباندن خودرو خود به یک ایستگاه اتوبوس مورد استفاده‌ی اسرائیلی‌ها در نزدیکی شهرک کیریات آربا، باعث زخمی شدن چندین نفر شدند، و یکی از دو مهاجم به ضرب گلوله‌ی ارتش کشته شد.
همچنین به گزارش ارتش، در همان روز، یک اردنی تلاش کرد یک افسر پلیس را در بخش اسرائیلی شرق اورشلیم با چاقو بزند، و خود به ضرب گلوله کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر