۱۳۹۵ شهریور ۲۴, چهارشنبه

یک «مسیحی قبطی» قربانی اشتباه یک مرد آمریکایی شد

یک «مسیحی قبطی» قربانی اشتباه یک مرد آمریکایی شد

با توجه به عملکرد خونین تروریست های اسلامگرا در آمریکا و اروپا در طی ماههای گذشته، مردم این کشورها نسبت به اعراب و مسلمانان واکنش منفی نشان می دهند.
ghatl_usa
به گزارش «محبت نیوز» با توجه به عملکرد خونین تروریست های اسلامگرا در آمریکا و اروپا در طی ماههای گذشته، مردم این کشورها نسبت به اعراب و مسلمانان واکنش منفی نشان داده و در قبال آنان حالت تدافعی به خود گرفته اند، در همین زمینه یک مسیحی قبطی قربانی اشتباه یک مرد آمریکایی شد.
به گفته خبرگزاری فاکس نیوز، “خالد جبرا” مسیحی قبطی ساکن ایالت اوکلاهما در بر اثر شلیک مستقیم یک مرد آمریکایی به قتل رسید. استانلی ورون ماژورس، ۶١ ساله مظنون اصلی این حادثه توسط پلیس دستگیر شده است.
به گفته اعضای کلیسای ارتدوکس قبطی، آقای ماژورس پیشتر بارها با خانواده جبرا درگیر شده بود. آقای ماژور با واژگانی نظیر “اعراب وحشی”، “لبنانی ها” و “مسلمانان” این خانواده را خطاب قرار داده بود. در حالیکه کاربرد این واژگان برای این خانواده مسیحی اشتباه محض بوده است.
حیفا جبران، مادر خالد می گوید در حالیکه پسرش به شدت زخمی شده بود طی یک تماس تلفنی از مادر و سایر اعضای خانواده خواسته بوده است که خانه را ترک نکنند.
به گفته مادر خالد اگر این تماس تلفنی حاصل نمی شد چه بسا تعداد قربانیان این حادثه بیشتر بود. به گفته خانم جبرا، پیش از تیراندازی به سوی پسرش، وی بگو مگوی پسرش و ضارب را شنیده است. به گفته خانم جبرا، ضارب با قصد قبلی دست به این جنایت زده است.
قِبطی‌ها نام قومی از مسیحیان بومی کشور مصر می‌باشد که پرجمعیت‌ترین اقلیت مسیحی این کشور به شمار می‌آیند. مسیحیت بین سال‌های ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلادی مذهب اصلی در مصر به شمار می‌رفت. پس از فتح مصر بدست مسلمانان تا میانه های قرن دهم میلادی همچنان مذهب اصلی این کشور باقی ماند. پس از آن مسیحیان همواره به عنوان یکی از اقلیت‌های بزرگ در مصر به شمار رفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر