۱۳۹۵ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

فرامین علی خامنه‌ای برای رسیدن به خانواده اسلامی

فرامین علی خامنه‌ای برای رسیدن به خانواده اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی سیاست‌های کلی خانواده را ابلاغ کرد که شاخص‌ترین آن نفی تجرد، فرزند آوری و ترسیم الگوی اسلامی برای خانواده است.
khamenehi_ali-mohabatnews
به گزارش «محبت‌نیوز»علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، نشان داد که همچنان در پی چهارچوب‌های اسلامیزه کردن خانواده‌های ایرانی است.
از موارد تاکیدی او خانواده و جامعه‌ای بر پایه الگوهای اسلامی است که در آن ارتباط خانواده و مسجد برجسته باشد.
نفی تجرد و طلاق و تشویق ازدواج و فرهنگ سازی در این زمینه، تأکید بر نقش مادری و خانه داری زنان و نقش اقتصادی پدران از موارد مهم توصیه های رهبر جمهوری اسلامی برای تحول خانواده در ایران است.
با نگاهی گذرا به این سیاست‌ها مشخص می‌شود خامنه‌ای نهاد خانواده را از واحدهای بسیار مهم و اساسی برای مقابله با دشمنان در چهارچوب جنگ نرم و رسیدن به سبک زندگی اسلامی ایرانی ترسیم می‎کند.
در نگرش و تصورات او یکی از راه های نفوذ دشمنان به کشور، فروپاشی و انحراف ساختارهای اسلامی-ایرانی روابط خانوادگی و اشاعه ساختارهای دیگری است که با سنت‌های اسلامی ایرانی همخوانی ندارند.
او در ظاهر به دنبال ایجاد یک نهضت فراگیر ملی برای ازدواج آسان و در همان حال نفی تجرد در جامعه است.
در بند ۴ این سیاست‌ها آمده «ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده و نفی تجرد در جامعه با وضع سیاست‌های اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی.»
در سیاست‌های ابلاغ شده همچنین بر موضوع فرهنگ سازی برای جلوگیری از طلاق و موضوع کراهت طلاق تأکید شده است. در همین حال، این سیاست‌ها ارتقا سلامت خانواده را در گرو سلامت باروری و افزایش فرزندآوری می بیند و این رویکرد را با یک جامعه سالم، پویا و بالنده پیوند می‌زند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر