۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

پلیس آلمان سه عضو دولت اسلامی را در این کشور دستگیر کرد

پلیس آلمان سه عضو دولت اسلامی را در این کشور دستگیر کرد

 وزیر کشور آلمان اعلام کرده که این سه تن به احتمال زیاد با عملیات تروریستی پاریس در نوامبر سال گذشته مرتبط بوده‌اند.
berlin-police88
به گزارش«محبت نیوز» آلمان روز سه‌شنبه از بازداشت سه نفر با گذرنامه‌های جعلی سوریه خبر داد که مظنون به همکاری و ارتباط با گروه دولت اسلامی هستند.
بنابر گزارش روزنامه آلمانی «ولت»، دفتر رسیدگی به امور جنایی (BKA) و یگان ویژه گارد مرزی از پلیس فدرال (GSG 9) اوایل وقت امروز در ایالت‌های اشلسویک- هولشتاین و نیدرزاکسن اقدام به بازرسی کردند.
این بازرسی بنابر فرمان دادستانی کارلسروهه از خانه‌های متعددی صورت گرفت. بر اساس اطلاعاتی که روزنامه ولت به دست آورده است،دفتر امور جنایی از چندین ماه گذشته برای اقدام علیه این افراد آماده شده بود.
دادستان فدرال آلمان گفته است که افراد بازداشت شده نوامبر سال گذشته به دستور گروه دولت اسلامی در پوشش پناهجو از مسیر ترکیه و یونان برای انجام ماموریت‌های لازم به آلمان آمده بودند.
افراد بازداشت شده که بین ۱۷ تا ۲۶ سال سن دارند، در جریان یک عملیات گسترده با حضور بیش از ۲۰۰ مامور پلیس ویژه در ایالت شِلسویگ-هولشتاین دستگیر شدند.
به گزارش دادستانی عمومی آلمان یکی از این سه تن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ در رقه به دولت اسلامی پیوسته و یک دوره کوتاه مدت درباره چگونگی استفاده از اسلحه و مواد منفجره دیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر