۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

آغاز دیدارهای ظریف در لوکزامبورگ در مورد توافق هسته‌ای

آغاز دیدارهای ظریف در لوکزامبورگ در مورد توافق هسته‌ای

  • 5 ساعت پیش
مقام‌های ایرانی می‌گویند که آقای ظریف اواخر هفته در وین با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد داشت
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که برای دیدار و گفت و گو با مقام های اروپایی صبح امروز وارد لوکزامبورگ شده، در اولین ملاقات های خود، با همتای آلمانی اش دیدار کرده است.
این دیدارها ۸ روز پیش از ضرب الاجل ۹ تیر (پایان ژوئن) انجام می شود. ایران و گروه ۱+۵ توافق کرده اند که تا این تاریخ به توافق جامع اتمی دست پیدا کنند.
بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است آقای ظریف پس از دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر، با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه ملاقات گفت و گو کند.
وزیر خارجه ایران پیش از شروع مذاکراتش در لوکزامبوگ درباره رسیدن به توافق در تاریخ تعیین شده گفت که "اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن است."
سومین برنامه آقای ظریف در لوکزامبورگ، مذاکره سه جانبه با وزیر خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان است که با حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.
خانم موگرینی صبح امروز گفته بود که مذاکرات اتمی به آخرین مراحل خود رسیده است.
پس از مذاکرات چندجانبه، قرار است آقای ظریف دیدار دوجانبه با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا داشته باشد.
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران که همراه مجید تخت روانچی (معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه ایران) از وین برای پیوستن به آقای ظریف، وارد لوکزامبورگ شده است، گفت که وزیر خارجه ایران پس از پایان مذاکراتش، راهی تهران خواهد شد.
او گفته است که وزرای خارجه ایران و آمریکا احتمالا اواخر هفته در وین با هم دیدار خواهند کرد.
همزمان با مذاکرات لوکزامبورگ، کارشناسان اتمی ایران و گروه ۱+۵ در وین سرگرم ادامه نگارش متن توافق جامع اتمی هستند. معاونان وزارت خارجه ایران هم قرار است بعد از همراهی آقای ظریف دوباره به مذاکرات وین بپیوندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر