۱۳۹۴ تیر ۷, یکشنبه

ایران یک-لهستان ۳/شکست تلخ قهرمان های ایران

ایران یک-لهستان ۳/شکست تلخ قهرمان های ایران

 ایران در بازی دوم خود به لهستان باخت تا شانسش برای صعود به مرحله نهایی کمتر شود.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران که موفق شد جمعه شب لهستان قهرمان دوره قبلی جام جهانی را 3 بر 2 شکست دهد، امشب در ورزشگاه آزادی و در دومین مسابقه 3 بر یک به این تیم باخت تا سه امتیاز را به آنها بدهد. با این شکست ایران 15 امتیازی باقی ماند و لهستان 20 امتیازی شد. حالا شانس تیم ملی برای صعود به دور نهایی سخت تر شده است چراکه لهستان با روحیه ای که دارد، قطعا در زمین خودش به راحتی به آمریکا امتیاز نخواهد داد.
ست اول؛ ایران 25- لهستان 23
ایران در این ست شروع خوبی داشت و توانست سه بر یک از حریف خود پیش بیفتد. در این لحظات دوباره شهرام محمودی با یک آبشار قدرتی سالن را به وجد آورد. اما لهستان سریعا به بازی برگشت و توانست با سرویس های خوب که با دفاع بد ایران همراه بود، بازی را مساوی کند. در ادامه ولی ایران بود که توانست امتیاز چهارم و پنجم را به دست بیاورد. لهستان دوباره در ادامه توانست امتیازهای عقب افتاده را جبران کند و با دو سرویس خوب که یکی از آنها پشت خط خوابید، دوباره بازی را 5 بر 5 مساوی کند و حتی لهستان به امتیاز ششم هم برسد.
 
امتیاز هشتم این بازی کار را به ویدئو چک رساند. در حالی که لهستان امتیاز هشتم را گرفت ایرانی ها درخواست ویدئو چک دادند که مشخص شد داور اول دچار اشتباه شده است. بدین ترتیب سرویس یک بار دیگر زده شد تا ایران امتیاز هشتم را با یک دفاع روی تور عالی کسب کند.
 
در ادامه بازی همچنان پایاپای بود. یک امتیاز ایران می گرفت یک امتیاز لهستان و دو تیم در امتیاز 12 مساوی بودند. در این لحظات لهستانی ها بیشتر با تیزهوشی امتیاز می گرفتند. در ادامه آبشار عالی میرزاجانپور را هر چند بازیکن لهستان با پا گرفت اما داور سوت زد تا امتیاز 13 به ایران برسد و یک امتیاز جلو بیفتد. اما دوباره لهستان توانست بازی را مساوی کند. بازی تا این لحظات بسیار نزدیک پیش می رفت و این تیم ملی بود که توانست دو امتیاز از حریف پیش بیفتد و مسابقه 15 بر 13 شود. در ادامه هم با درخشش بازیکنان و ضربه تمام کننده محمودی ایران به امتیاز شانزدهم برسد.
 
پس از شروع دوباره بازی لهستانی ها یک امتیاز عقب افتاده را جبران کردند اما اختلاف دو امتیاز تا امتیاز بیستم باقی ماند. در ادامه با اشتباهات بازیکنان تیم ملی، اختلاف به حداقل رسید و نتیجه 21 بر 20 شد. دوباره ایران در این لحظات به بازی پر اشتباه خود ادامه داد تا بازی 22-22 شود. درادامه امتیاز دو تیم روی 23 مساوی شد تا نفس ها در سینه حبس شود.
 
ایران با تیزهوشی قائمی و جای خالی او توانست امتیاز 24 را بگیرد و در ادامه با ضربه عالی میلاد عبادی پور امتیاز 25 را بگیرد و در نهایت ایران 25 بر 23 ست اول را از حریف خود ببرد.
 
در این ست اشتباه داور برزیلی زیاد بود و بازیکنان هر دو تیم را عصبی کرد.
ست دوم؛ ایران 20 - لهستان 25
در این ست هم بازی بسیار نزدیک شروع شد و با هر امتیاز لهستان، ایران هم یک امتیاز می گرفت. اما از امتیاز سوم به بعد بود که ایران ضعیف ظاهر شد و لهستان با اشتباهات مکرر بازیکنان ایران در چشم به هم زدنی سه امتیاز جلو افتاد و نتیجه 6 بر 3 شد. در ادامه با دفاع خوب معروف و همینطور سرویس فوق العاده موسوی اختلاف به یک امتیاز رسید. اما با اشتباه دوباره موسوی در زدن سرویس لهستان 7 شد و ایران 5. امتیازهای رد و بدل شده در نهایت لهستان را به امتیاز 8 رساند تا دو تیم به استراحت وقت فنی بروند.
با شروع بازی لهستان گویا نفس تازه ای گرفته بود. با اشتباه در دریافت و همینطور اشتباه رو تور، این حریف بود که درخشید و توانست دوباره در چشم به هم زدنی سه امتیاز دیگر جلو بیفتد. اگر درخشش شهرام محمودی نبود چه بسا لهستان اختلاف را به عدد 4 می رساند. در این لحظات قضاوت داور دوباره با اعتراض تیم ها همراه بود و با گرفتن خطای پنجه از سعید معروف اعتراض ها به اوج رسید. امتیاز دو تیم در این لحظات 14 بر 11 بود.
 
همانطور که پیش بینی می شد لهستانی ها اختلاف را حفظ کردند و توانستند با امتیاز 16 بر 13 به وقت دوم استراحت فنی برسند. اشتباه عبادی پور در زدن یک آبشار باعث شد تا فرصت خوب برای ایران از دست برود و اختلاف سه امتیاز حفظ شود.
با بازگشت دو تیم در زمین اختلاف به عدد 4 رسید تا امیدها برای برد کمرنگ شود. خطاها دوباره دردسرساز شد و لهستان 5 امتیاز پیش افتاد تا امتیاز دو تیم 19 بر 14 شود. در این لحظه کواچ سریعا وقت استراحت گرفت تا تشری به ملی پوش ها بزند. در این لحظات بازی ضعیف و پر اشتباه بازیکنان، لهستانی ها را به برد بسیار نزدیک کرد.
 
با اشتباه بازیکنان روی زدن سرویس و دوباره بازی خوب لهستان، اختلاف پا برجا ماند. لهستانی ها که خیال شان از بردن این ست راحت بود با خیال راحت تری بازی می کردند. کواچ در این لحظات بسیار عصبانی بود. لهستانی ها همانطور که پیش بینی می شد به امتیاز 25 رسید و ایران هم بیشتر از 20 امتیاز نتوانست بگیرد تا ست دوم را واگذار کند. دو تیم در ست شماری یک بر یک شدند.
ست سوم؛ ایران 20 - لهستان 25
این ست با اشتباه شهرام محمودی شروع شد تا ایران همین اول کار 3 بر صفر عقب بیفتد. در ادامه با سرویس خوب بازیکنان، تیم ملی توانست جبران کند و نتیجه را به 3 بر 2 برساند اما اشتباه سعید معروف در سرویس زدن امتیاز چهارم را به لهستان داد. بازی در ادامه به نتیجه 6 بر 4 رسید. لهستان با گرفتن امتیاز هفتم اختلاف را سه امتیاز کرد اما آبشار فوق العاده موسوی نتیجه را 5 بر 7 کرد. همانطور که پیش بینی می شد لهستان امتیاز هشتم را گرفت و دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. در بازگشت دو تیم به زمین ایران توانست دو امتیاز را جبران کند و این عبادی پور بود که با یک آبشار خوب اختلاف را به حداقل رساند. اما با اشتباه عبادی پور در سرویس زنی امتیاز لهستان به عدد 9 رسید. بازیکنان تیم ملی در این لحظات دوباره بازی را سفت گرفتند و در چشم به هم زدنی دو اختلاف را جبران کردند تا بازی 9 بر 9 مساوی شود. ایران به درخشش خود ادامه داد و حتی توانست 11 بر 10 از حریف خود پیش بیفتد. لهستان دوباره توانست بازی را مساوی کند و حتی در ادامه یک امتیاز از ایران پیش بیفتد. عبادی پور که شب بدی را سپری می کرد، در ادامه به شکل عجیبی امتیاز سیزدهم را به لهستان داد تا ایران دو امتیاز عقب بیفتد. با اشتباه شهرام محمودی لهستان یک امتیاز دیگر جلو افتاد تا بازی 14 بر 11 شود. تیم ملی در واقع در این دقایق 4 امتیاز پشت سر هم به حریف داد تا کار سخت شود.
 
ایران در ادامه یک امتیاز گرفت تا بازی 12 بر 14 شود اما عبادی پور که همچنان ضعیف بازی می کرد سرویس خود را به تور زد. بعد از سرویس لهستانی ها شهرام محمودی با یک آبشار محکم امتیاز سیزدهم را گرفت ولی این لهستان بود که در نهایت توانست 16 بر 13 به وقت استراحت فنی دوم برود. در بازگشت دو تیم به زمین اشتباهات بازیکنان ایران دوباره ادامه داشت. با اشتباه قائمی اختلاف به 5 امتیاز رسید. تماشاگران باورشان نمی شد ایران 13 بر 18 از حریف خود عقب افتاده. لهستانی ها در این لحظات شدیدا روحیه گرفته بودند و مدام توپ های خود را تبدیل به امتیاز می کردند. خط دفاع ایران در این دقایق بی دقت بود.
 
لهستان به امتیاز 19 هم رسید اما در این لحظات ایران دو امتیاز متوالی گرفت که یکی از آنها با سرویس فوق العاده قائمی به دست آمد. کواچ در این لحظه عبادی پور را بیرون کشید و زرینی را به زمین فرستاد. تعویض نتیجه داد و ایران امتیاز هفدهم را هم گرفت تا اختلاف به عدد دو برسد اما آبشار فوق العاده یاروش دوباره اختلاف را به عدد سه رساند. در این لحظات امتیازها 20 بر 17 به نفع لهستان بود. با اشتباه بازیکن لهستان در سرویس ایران به امتیاز 18 رسید ولی اختلاف دوباره دو امتیاز بود. در حالی که همه امیدوار بودند ایران اختلاف را کم کند لهستان دوباره اختلاف را به عدد 4 رساند. آنها 22 شدند و ایران در امتیاز 18 باقی ماند. تشویق های تماشاگران ایرانی در این لحظات همچنان فوق العاده بود.
 
ایران در ادامه فقط یک امتیاز گرفت و دوباره لهستان به امتیاز 24 رسید. زرینی در این لحظات اصلا آماده نشان نمی داد. کواچ در این لحظات وقت استراحت گرفت که نشان می داد هنوز امیدوار است تیمش شانس دارد. او گویا نمی خواست ایران با چنین اختلافی ست سوم را ببازد. در بازگشت به زمین کوبیاک سرویسش را به تور کوبید اما میکا در ادامه امتیاز 25 را به دست آورد تا لهستان در ست شماری 2 بر یک جلو بیفتد.
ست چهارم؛ ایران 19- لهستان 25
این ست با امتیاز گیری لهستان شروع شد و ایران هم سریعا امتیاز اول را گرفت. دوباره بازی پر اشتباه ملی پوش ها باعث شد تا در این ست هم لهستان دو امتیاز جلو بیفتد. اختلاف با دفاع شدن آبشار موسوی به سه هم رسید. لهستان 4 بر یک پیش افتاد تا دوباره روحیه بازیکنان ایران خراب شد. ایران سرانجام توانست امتیاز دوم را با آبشار میرزاجانپور به دست بیاورد. ایران امتیاز سوم را هم به دست آورد تا اختلاف به یک برسد. با آبشار فوق العاده محمودی دو تیم در امتیاز 4 مساوی شدند. بازی به نفع ایران پیش می رفت چون با جای خالی میرزاجانپور که روحیه گرفته بود ایران به امتیاز پنجم هم رسید. بازی در ادامه 5 بر 5 شد و امتیاز ششم هم به ایران رسید. با اشتباه میرزاجانپور در سرویس زدن لهستان هم به امتیاز ششم رسید. امتیاز هفتم از آن ایران شد و دوباره اشتباه ایران در سرویس زدن امتیاز را به لهستان داد. امشب اشتباهات ایران در سرویس بسیار زیاد بود و کار لهستان را راحت تر کرد. همین اشتباه موسوی باعث شد تا در ادامه دوباره لهستان امتیاز بگیرد و 8 بر 7 به وفت استراحت فنی برود. روی این توپ میرزاجانپور با بی دقتی تمام و در حالی که دفاع های لهستان هم جا مانده بودند، در کمال تعجب توپ را به اوت زد!
 
در بازگشت دو تیم به زمین امتیاز نهم هم به لهستان رسید. انگار قرار نبود تیم ملی بازی های خوب شب های گذشته اش را تکرار کند. در ادامه بازی بسیار نزدیک پیش می رفت. دو تیم به امتیاز 10-9 رسید و لهستان همچنان جلو بود. باز هم اشتباه روی سرویس زدن تکرار شد و ایران امتیاز یازدهم را به لهستان داد. عبادی پور یکی از پراشتباه ترین بازیکنان ایران بود، چه در سرویس زدن و چه در آبشار زدن. میرزاجانپور هم در ادامه دوباره در آبشار زدن اشتباه کرد تا واقعا هواداران متعجب شوند. او بسیار پراشتباه بود. در ادامه کوبیاک امتیاز سیزدهم را هم برای ایران گرفت تا تیم ملی 4 امتیاز عقب بیفتد. کوبیاک روی امتیاز سیزدهم فوق العاده خوب کار کرد و با خونسری تمام توپ را به دست شهرام محمودی زد تا به اوت برود. در این لحطات امتیازها 13 بر 9 به نفع لهستان بود و در چشم به هم زدنی تماشاگران دیدند امتیاز لهستان به 15 رسید و ایران در 10 باقی ماند. ایران دوباره کمی به بازی برگشت و توانست دو امتیاز بگیرد ولی در نهایت با امتیاز شانزدهم لهستان دو تیم به وفت استراحت فنی رفتند. در بازگشت دو تیم به زمین سریعا لهستان امتیاز هفدهم را هم گرفت تا واقعا کواچ عصبانی شود. او باورش نمی شد در چنین شبی تیمش اینقدر پراشتباه بازی کند. جالب اینجاست امتیاز هجدهم هم به لهستان رسید تا اختلاف به 6 امتیاز برسد. ایران در امتیاز 12 باقی مانده بود و لهستان به امتیاز 18 رسید. در ادامه با اشتباه سرویس زن لهستان امتیاز 13 به ایران رسید.
 
بازی به اختلاف 5 رسید و سپس 6. لهستان مهار نشدنی به نظر می رسید. درست از زمانی که فابیان به زمین آمد، لهستان توانست بر بازی مسلط شود و در سه ست پیاپی ایران را محصور قدرت خود کند. کواچ در این لحظات خسته و ناامید به نظر می رسید. لهستان به امتیاز 21 رسید و ایران همچنان 15 بود. در ادامه تیم ملی امتیاز شانزدهم را هم گرفت. کواچ با تعویض های خود در این لحظات قصد داشت دفاع روی تور ایران را قدرتمند کند. با سرویس خوب غفور ایران به امتیاز 17 رسید و اختلاف 4 شد ولی لهستانی که قدرت گرفته بود امتیاز بیست و دوم را هم به دست آورد. ایران امتیاز هجدهم را گرفت و همچنان تماشاگران امیدوار بودند. عبادی پور با زدن توپ به تور در ادامه دوباره نشان داد شب شب او نیست. لهستان امتیاز بیست و سوم را گرفت.رسرانجام لهستان دو امتیاز دیگر گرفت و در پایان موفق شد 25 بر 19 برنده شود تا این مسابقه را سه بر یک از ایران ببرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر