۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

گریه خامنه‌ای برای «خروج عریان و ذلیل از قبر»


گریه خامنه‌ای برای «خروج عریان و ذلیل از قبر»

خودنویس: به نوشته یامین‌پور، خامنه‌ای در نشست با سران نظام «لحن خاص و کم‌سابقه‌ای داشتند. این بار به موضوع مرگ و عالم پس از مرگ پرداختند و با صدای غمگینی فرازهایی از دعای ابی‌حمزه ثمالی را قرائت کردند...»
 
به گزارش پارسینه، وحید یامین پور، مجری سابق تلویزیون و از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری، حاشیه‌های دیدار اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با مسوولان نظام را، که خود یامین‌پور هم در آنجا حضور داشته، چنین روایت کرده است:
 
- حضرت آقا به سنت عموم دیدارهایی که با مسوولین داشتند صحبت‌هایشان را با توصیه‌های اخلاقی شروع کردند، ولی این بار لحن خاص و کم‌سابقه‌ای داشتند. این بار به موضوع مرگ و عالم پس از مرگ پرداختند و با صدای غمگینی فرازهایی از دعای ابی حمزه ثمالی را قرائت کردند؛ «ابکی لخروجی من قبری عریانا ذلیلا حاملا ثقلی...» [ترجمه: گریه می‌کنم برای ساعتی که عریان (از عمل صالح) و با ذلت، در حالی که سنگینی (گناه) بر شانه‌هایم است، از قبرم خارج می‌شوم...]؛ که باعث شد صدای گریه عده‌ای بلند شود.
- بر خلاف جلساتی که غالبا صدای تکبیر بلند می‌شود، این بار حاضرین فقط یک بار تکبیر گفتند، آن هم بعد از این جمله بود که «لغو تحریم‌های مالی بانکی و اقتصادی شورای امنیت، کنگره و دولت آمریکا در روز امضای توافق».
- جلوی من آقای حمید رسایی مدیر مسوول هفته نامه «۹ دی» و حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور کنار هم نشسته بودند و هر از گاهی میان بیانات رهبری به هم کنایه‌هایی می زدند و می‌خندیدند. براى من جالب بود.
- حمایت بی‌سابقه حضرت آقا از تیم مذاکره‌کننده با تعبیر «امین، شجاع، غیور و متدین» برای همه بسیار جالب بود. برداشت من این بود که در هر حال به هر دلیلی اگر مذاکرات شکست خورد و اهداف ما محقق نشد هیچ شماتتی متوجه تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیست و باید همه فریادها را بر سر آمریکا بکشیم.
- برای افطار حضرت آقا روی صندلی سر سفره نشستند، ولی جالب این بود که یک خانم هم کنار ایشان روی صندلی نشستند و مشغول افطار شدند. در حالی که سفره افطار بانوان جای دیگری بود. کمی طول کشید تا تشخیص دادم که ایشون دختر حضرت امام ( ره ) هستند.
افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد مرگ و پس از مرگ خامنه‌ای
در دو سال گذشته، و به‌ویژه پس از جراحی پروستات خامنه‌ای، گمانه‌زنی‌ها در مورد مرگ خامنه‌ای و شرایط رهبری جمهوری اسلامی بعد از مرگ او، میان مسوولان جمهوری اسلامی، رسانه‌های داخلی و نیز رسانه‌های بین‌المللی افزایش چشم‌گیری داشته است؛
 
از جمله هاشمی رفسنجانی در بهمن‌ماه سال گذشته، در گفتگویی مفصل با روزنامه جمهوری اسلامی، از آینده رهبری جمهوری اسلامی سخن گفت و این پرسش را مطرح ساخت که «اگر فردا آیت‌الله خامنه‌ای نباشد، چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند؟»؛ خود او در پاسخ، بحث «شورای رهبری» را مطرح ساخت و گفت: «شاید در آینده بدون شورا نتوان کار درست را انجام داد.»
 
همچنین روزنامه فرانسوی فیگارو، در اسفندماه سال گذشته نوشت: «علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، در مرحله چهارم گسترش (متاستاز) سرطان پروستات  قرار دارد و این، به معنای آن است که بیماری به دیگر بخش‌های بدن او نیز سرایت خواهد کرد و با توجه به این‌که سن خامنه‌ای ۷۶ سال است، از نظر پزشکان، امید زنده ماندن او حدود ۲ سال دیگر به پایان می‌رسد.»
 
به‌تازگی نیز نشریه انگلیسی دیلی‌تلگراف، با انتشار گزارشی، از هشدار برخی دیپلمات‌ها نسبت به سلامتی علی خامنه‌ای و تاثیر نبرد جانشینی او بر توافق هسته‌ای احتمالی و از ریل خارج ساختن آن خبر داده‌اند؛ این نگرانی‌ها از آن‌جا ناشی می‌شود که هر گونه توافقی باید به تصویب رهبر جمهوری اسلامی برسد.
 
به نوشته دیلی‌تلگراف، «گزارش‌های اخیر در رسانه‌های ایرانی این احتمال را مطرح می‌سازند که شرایط سرطان خامنه‌ای در مراحل نهایی باشد و مردی که از زمان مرگ آیت‌الله خمینی، بر سیاست ایران سلطه داشته است، تنها چند ماه دیگر زنده خواهد بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر