۱۳۹۴ تیر ۸, دوشنبه

وزیر کشور: تخلفات فاحش «پدیده شاندیز» کنار چشم تمام مسئولان اتفاق افتاد

وزیر کشور: تخلفات فاحش «پدیده شاندیز» کنار چشم تمام مسئولان اتفاق افتاد

عکسی که وزیر کشور ایران برای نوشته‌اش در اینستاگرام استفاده کرده است.عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران از پرونده «پدیده شاندیز» به عنوان تخلفی نام برده که «در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه» اتفاق افتاد اما «کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر» با آن صورت نگرفت.
 
آقای رحمانی فضلی، دوشنبه هشتم تیر، در صفحه اینستاگرام خود نوشته که «جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری مانند تملک، تغییرکاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت، هویت سهامی خاص از یک سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفتن مسائل زیست محیطی، حریم رودخانه، ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده‌ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداوسیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر صورت نگرفته باشد.»
 
وزیر کشور ایران همچنین از «تشکیل جلسه دیگری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط درباره پدیده شاندیز» خبر داده است.
به گفته آقای رحمانی فضلی، دولت تلاش دارد تا «با همکاری قوه قضائیه با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت‌المال را تامین نماید.»
 
یک روز پیش از این نوشته اینستاگرامی وزیر کشور، محمدباقر عبادی، نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به «سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار نفر از مردم» در پدیده شاندیز، خواستار «تسریع در رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات مردم» شد.
خبرگزاری فارس نیز از علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نقل کرده است که «ما به دنبال تعطیلی پدیده شاندیز نبوده و نیستیم.»
آقای رشیدیان گفته است: «هرگز به شرکت پدیده اعلام تعطیلی نشده بلکه ما بارها به آنان اعلام کردیم که کارشان را ادامه دهند، اما ادامه کار نباید همراه با افزایش بنا باشد.»
 
شرکت پدیده شاندیز با مدیریت محسن پهلوان مقدم و با عنوان «شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ دارای مجتمع‌های تفریحی و توریستی در ایران از چندین سال پیش در حال ساخت پروژه‌های عظیمی در شهرهای مشهد، کیش، تهران، شیراز و اصفهان است.
 
این شرکت در سال‌های گذشته تبلیغات زیادی در رسانه‌های ایران به خصوص در صداوسیما درباره پروژه‌ها و فروش سهام خود داشته است.
 
اما پس از مدتی دادستان عمومی و انقلاب مشهد از پلمپ دفاتر خرید و فروش سهام این شرکت خبر داد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز پیش از این از ارتباط مدیران این شرکت با مسئولان ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد مانند اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی خبر داده بود.
 
بر اساس این گزارش، «سطح مناسبات» مسئولان پروژه پدیده شاندیز با دولت قبل در حدی بود که «به گونه غیررسمی به عنوان مشاوران اقتصادی در جلسات هیات وزیران دولت دهم شرکت می‌کردند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر