۱۳۹۴ تیر ۷, یکشنبه

خامنه ای: کسانی که دشمنی آمریکا را با بزک می پوشانند خائنند


خامنه ای: کسانی که دشمنی آمریکا را با بزک می پوشانند خائنند

آیت‌الله خامنه‌ای با تعدادی از خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دیدار کرده بود.آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به آنچه «چهره خشن، وحشتناک و هیولایی آمریکا» خواند، از افرادی که سعی می‌کنند «این چهره را توجیه کنند» انتقاد کرده است.
 
آخرین انتقادات شدیداللحن آقای خامنه‌ای از ایالات متحده آمریکا، همزمان با آن بیان شده که تیم مذاکره‌کننده ایران در وین اتریش با همتایان آمریکایی خود دیدار کرد تا دو طرف در آخرین فرصت باقی‌مانده به ضرب‌الاجل گفتگوهای هسته‌ای، به راه‌حلی درباره متن توافق نهایی برسند.
 
با وجود این، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که شنبه شش تیر بیان کرده و در سایت رسمی دفترش منتشر شده، از «شناخت دشمن» به عنوان «یکی از نیازهای اساسی امروز» نام برده و درباره «برخی تلاش‌ها در بزک کردن تبلیغاتی و رسانه‌ای چهره‌ جنایتکار دشمن» هشدار داده است.
 
آقای خامنه‌ای با اشاره به آنچه «برخی از نمونه‌های اقدامات تروریستی آمریکا و عوامل آن علیه ملت ایران» بیان کرده، گفته است: «کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.»
 
رهبر جمهوری اسلامی، تاکید کرده است که «ملت باید با شناخت عمق دشمنی دشمن برای مواجهه و مقابله در میادین جنگ نرم، از جمله عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آماده باشد.»
 
پایان ماه جاری میلادی، مصادف با سه‌شنبه نهم تیر، ضرب‌الاجلی است که ایران، آمریکا، فرانسه، بریتانیا، چین، روسیه و آلمان، برای رسیدن به توافقی جامع و نهایی بر سر برنامه هسته‌ای جنجالی جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند.
 
قدرت‌های جهانی می‌خواهند مطمئن شوند که تهران از برنامه هسته‌ای خود برای دستیابی به تسلیحاتی با این تکنولوژی استفاده نمی‌کند. جمهوری اسلامی نیز با رد این ادعا خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است.
 
آقای خامنه‌ای چند روز پیش نیز با مطرح کردن چند «خط قرمز» اعلام کرد که «لغو» تحریم‌ها «نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود»، «تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره آمریکا و چه دولت آمریکا باید فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود» و تاکید کرد که ایران «بازرسی‌های غیر متعارف، پرس‌وجو از شخصیت‌ها و بازرسی از مراکز نظامی» خود را نیز نمی‌پذیرد.
 
اما جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش گفت که این سخنان «استفاده داخلی» دارد و ایران «باید به تعهداتش در لوزان متعهد باشد» زیرا در غیر این صورت «توافقی هم صورت نخواهد گرفت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر