۱۳۹۴ تیر ۸, دوشنبه

یک مرزبان در درگیری با «قاچاقچیان مسلح» در سیستان و بلوچستان کشته شد

یک مرزبان در درگیری با «قاچاقچیان مسلح» در سیستان و بلوچستان کشته شد

رهام‌بخش حبیبی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، از کشته شدن «یک مرزبان هنگ مرزی سراوان» در درگیری با «قاچاقچیان مسلح» خبر داده است.
 
آقای حبیبی، دوشنبه هشتم تیر، به خبرگزاری فارس گفته که مرزبانی سراوان با «اشرافیت اطلاعاتی» از تصمیم «یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله به داخل کشور» آگاه شد و پس از محاصره آنها و درگیری، قاچاقچی‌ها «با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر و با استفاده از کوهستانی بودن منطقه به عمق کشور پاکستان گریختند.»
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، درجه و نام مرزبان کشته شده را «ستوان دوم اسحاق سیاسرمقدم» عنوان کرده و بر «اعتراض شدید» ایران به پاکستان به ‌دلیل «عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنین مبارزه با فعالیت گروهک‌ها و قاچاقچیان مسلح» تاکید کرده است.
آقای حبیبی در عین حال از اینکه جمهوری اسلامی «در عمل شاهد بی‌توجهی و نابسامانی دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور پاکستان» است، ابراز تاسف کرده است.
 
ایران در سال‌های اخیر به طور مرتب از اینکه گروه‌های به گفته آن «تروریستی» از خاک و مرزهای پاکستان برای عملیات در داخل ایران استفاده می‌کنند، به همسایه شرقی خود اعتراض کرده است.
 
استان سیستان و بلوچستان ایران طی سال های اخیر شاهد نا امنی بوده است. در سال‌های اخیر و به دنبال درگیری‌های متعدد میان گروه‌های مسلح مختلف با نظامیان وابسته به حکومت مرکزی، گروگان‌گیری، بمب‌گذاری و عملیات تروریستی دیگر، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر