۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

کندی و اختلال نرم‌افزار “تلگرام” از داخل ایران است


کندی و اختلال نرم‌افزار “تلگرام” از داخل ایران است

تقاطع: حساب توییتر نرم‌افزار پیام‌رسان تِلِگرام، ساعاتی قبل در عصر دوشنبه (۲۹ ژوئن-۸ تیر) اعلام کرد که اختلالات به وجود آمده در این نرم‌افزار در ایران، به سرویس‌دهندگان محلی مربوط است و این شرکت، نقشی در آن ندارد.
 
تلگرام در توییتی در این ارتباط نوشته: «ارائه‌دهندگان محلی اینترنت در ایران در حال محدود کردن ترافیک تلگرام هستند. ما در تلاش برای یافتن دلایل آن هستیم.»
 
نرم‌افزار تلگرام که سرویس امن‌تری را در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه هم‌چون وایبر و واتس‌اپ به کاربران ارائه می‌دهد، در ماه‌های گذشته با استقبال فزاینده‌ی کاربران ایرانی تلفن‌های هوشمند روبه‌رو شده است.
 
به دنبال این استقبال، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران گزارش‌هایی از تصمیم “کمیته فیلترینگ” برای مسدود کردن تلگرام به دلیل انتشار “استیکرهای غیراخلاقی” از سوی کاربران ایرانی منتشر کردند.
 
در همین ارتباط، محمود واعظی، “وزیر ارتباطات” در دولت حسن روحانی، روز ۲۴ خرداد به خبرگزاری “ایسنا” گفت که این وزارت‌خانه «برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده و یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کند».
 
به دنبال این اظهارات بود که گزارش‌هایی از کند شدن و اختلال در سرویس تلگرام در ایران منتشر شد. اتفاقی که پیش‌ از این برای نرم‌افزار محبوب وایبر نیز رخ داده بود؛ به گونه‌ای که با افزایش کندی وایبر در ایران، بسیاری از کاربران ایرانی، تلگرام را جایگزین آن کردند.
هم‌اکنون شمار کاربران ایرانی تلگرام بیش از ده میلیون نفر برآورد می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر