۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

نخست‌وزیر یونان: به مبارزه از جانب مردم اروپا و یونان ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر یونان: به مبارزه از جانب مردم اروپا و یونان ادامه می‌دهیم

  • 3 ساعت پیش
گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت یونان پیشنهادهای وام‌دهندگان برای تمدید پنج ماهه کمک مالی را رد کرده و گفته است شرایطی که وام‌دهندگان می‌خواهند به یونان تحمیل کنند به رکود بیشتر اقتصاد یونان خواهد انجامید.
الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان، پس از شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا گفت که دولتش به "مبارزه از جانب مردم اروپا و البته از جانب مردم یونان ادامه خواهد."
آقای سیپراس گفت: "اصول مبنایی اتحادیه اروپا دموکراسی، همبستگی، برابری و احترام متقابل بوده است. اتحادیه اروپا بر اصل‌هایی چون اولتیماتوم دادن و تهدید بنا نشده است. در اوضاع حساس امروز هیچ کس حق ندارد که اصول اروپا را به خطر بیندازد."
null
گزارش‌ها حاکی از آن است که وام‌دهندگان به یونان پیشنهاد دادند که با تمدید پنج ماهه کمک مالی ۱۵.۵ میلیارد یورو در اختیار این کشور بگذارند که از این مبلغ ۱.۸ میلیارد یورو فورا در اختیار یونان قرار می‌گرفت. یونان باید تا ۴ روز دیگر و پایان ژوئن یک قسط بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری از وام خود را به صندوق بین‌المللی پول پس بدهد.
دولت یونان گفته است که شرایط مورد نظر وام‌دهندگان باعث رکود اقتصادی می‌شوند و نمی‌توان این پیشنهادها را پذیرفت.
اما آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشنهاد ارائه شده به یونان را "به شکل فوق‌العاده‌ای سخاوتمندانه" خوانده و گفته یونان باید آن را بپذیرد.
بیم آن وجود دارد که اگر یونان بدهی خود را نکول کند اقتصادهای حوزه یورو دچار بی ثباتی شوند.
الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر، کابینه را فراخوانده است تا امشب درباره اوضاع بحث کنند.
پس از آن که یونان برای مقابله با بحران اقتصادی ناچار به گرفتن کمک مالی از اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی شد. اما تحمیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی به یونان مشکلات زیادی را برای این کشور به دنبال داشت.
دولت چپگرای یونان نمی‌خواهد که سیاست‌های ریاضت اقتصادی را بپذیرد، اما در عین حال برای بازپرداخت وام‌هایش ناگزیر به رسیدن به توافقی با وام‌دهندگان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر