۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

توافق واتیکان و تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص حقوق کلیساها

توافق واتیکان و تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص حقوق کلیساها

واتیکان و تشکیلات خودگرددان فلسطین توافقنامه ای را درخصوص حقوق کلیساهای کاتولیک در اراضی فلسطینی امضاء کردند.
به گزارش «محبت نیوز»، تشکیلات خودگردان فلسطین و واتیکان توافقنامه ای را درخصوص حقوق کلیساهای کاتولیک در اراضی فلسطینی امضاء کردند.
به گفته خبرگزاری مهر، این اولین توافقنامه ای است که پس از به رسمیت شناختن فلسطین توسط واتیکان در فوریه ۲۰۱۳، میان واتیکان و تشکیلات خودگردان فلسطین به امضاء رسیده است.
در واکنش به این توافق، دولت اسرائیل نسبت به آن ابراز ناخرسندی کرده است.
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل گفته است که این اقدام شتابزده، شانس دستیابی به توافق صلح با فلسطینی ها را کاهش داده و به تلاش های بین المللی برای متقاعد کردن آنها برای بازگشت به میز مذاکره مستقیم با اسرائیل ضربه می زند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تل آویو نمی تواند اظهارات یک طرفه در این توافق را که منافع حیاتی اسرائیل را نادیده می گیرد بپذیرد زیرا که وضعیت تاریخی مردم یهود را در بیت المقدس قبول نمی کند.
این اولین توافقنامه ای است که پس از به رسمیت شناختن فلسطین توسط واتیکان در فوریه ۲۰۱۳، میان واتیکان و تشکیلات خودگردان فلسطین به امضاء رسیده است. واتیکان و اسرائیل  از سال ۱۹۹۳ با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند اما تاکنون کلیسای کاتولیک چنین توافقی را با اسرائیلی ها امضا نکرده است.
گفتنی است تاکنون ۱۳۶ کشور جهان تشکیلات خودگردان فلسطین را به رسمیت شناخته اند و این تشکیلات توانسته به عضویت دیوان کیفری بین المللی نیز در بیاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر