تصویری از تجمع اعتراضی طرفداران محمدعلی طاهری در مقابل زندان اوین در آبان‌ماه 1393
تصویری از تجمع اعتراضی طرفداران محمدعلی طاهری در مقابل زندان اوین در آبان‌ماه ۱۳۹۳
تقاطع: خبرگزاری “میزان” متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خبر صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار “عرفان حلقه” را تکذیب کرد.
این خبرگزاری روز شنبه (۳۰ خرداد-۲۰ ژوئن) به نقل از یک “منبع آگاه” نوشت که «حکم محمدعلی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ نشده است».
این در حالی است که پیش‌تر در همین روز، محمود علی‌زاده‌ طباطبایی، وکیل آقای طاهری به خبرگزاری “تسنیم”، وابسته به سپاه پاسداران گفته بود که مطلع شده شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که ریاست آن را قاضی محمد مقیسه‌ای بر عهده دارد، حکم اعدام موکلش را به اتهام “افساد فی‌الارض” صادر کرده است. آقای علی‌زاده در عین حال اضافه کرده بود که این حکم هنوز به وی ابلاغ نشده است.
“عرفان حلقه” نام موسسه‌ای است که در زمینه‌ی “طب فرادرمانی” در ایران فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته توانسته عده‌ی زیادی را به سوی خود جذب کند.
محمدعلی طاهری روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ماه‌ها بازجویی که با پخش اعترافات تلویزیونی وی همراه بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ مجموعه اتهامات “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع از طریق لمس نامحرم”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” و “انتشار آثار ضالّه”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.
دادگاه در آن زمان، نسبت به اتهام “افساد فی‌الارض” در پرونده نقص گرفت و پرونده را به دادسرا باز گرداند که پس از بررسی دوباره‌ی این مورد اتهامی در دادسرا، جلسه‌ی دادگاه برای رسیدگی به آن در روز نهم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد.
آقای طاهری بیش از چهار سال گذشته را در سلول‌های انفرادی و بسته گذرانده و بارها در اعتراض به وضعیتش، دست به اعتصاب غذا زده است.
او در فروردین‌ماه ۹۲ نامه‌ای چهار صفحه‌ای را خطاب به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران به نگارش درآورد و در آن، جزییات فشارهای واردشده بر خود و خانوده‌اش را از زمان بازداشت در اردیبهشت ۱۳۹۰ فاش کرد.