۱۳۹۵ مرداد ۲۲, جمعه

فایل صوتی سخنان حسینعلی منتظری سپاه را برآشفته کرد

فایل صوتی سخنان حسینعلی منتظری سپاه را برآشفته کرد

 انتشار فایل صوتی از افشاگری‌های حسینعلی منتظری به شدت برای حکومت گران تمام شد.
montazeri
به گزارش «محبت‌نیوز» پس از انتشار فایل صوتی سخنان شیخ حسینعلی منتظری، رسانه‌های حکومتی به ویژه خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه و قوه قضائیه نسبت به آن واکنش نشان دادند و آن را انتقام‌کِشی‌های بیت منتظری از بنیانگذار انقلاب خوانده‌اند.
روز سه‌شنبه ١٩ مرداد، کانال تلگرامی منتظری، یک فایل صوتی از سخنان این مرجع شیعه را منتشر کرد که مربوط به ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ بود و وی در جلسه‌ای با حضور با حسینعلی نیری (حاکم شرع وقت)، مرتضی اشراقی (دادستان وقت)، ابراهیم رئیسی (معاون وقت دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده وقت وزارت اطلاعات در زندان اوین)، نسبت به اعدام زندانیان سیاسی به ویژه اعدام اعضای زندانی سازمان مجاهدین خلق ایران اعتراض می‌کند و می‌گوید این بزرگترین جنایت تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.
گرچه موضع‌ منتظری درباره اعدام‌های سیاسی دهه شصت مشخص بود، اما انتشار این فایل صوتی، جزئیات دقیق‌تری از این موضع‌گیری به دست می‌دهد. وی چند ماه پس از اظهار این سخنان از سمت قائم مقامی رهبری عزل شد.
خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه با انتشار مطلبی علیه رسانه ای شدن فایل صوتی این سخنان، نوشت وقتی «دیگر دست آیت‌الله منتظری از رهبری کوتاه شد، آنقدر نسبت های غلط و ناروا روانه‌ امام می‌شود تا سایرین از ولایت فقیه چندششان شود.»
این خبرگزاری با توصیف کردن انتشار این فایل به «انتقام‌کِشی‌های بیت منتظری از امام»، از عدم موضع‌گیری موسسه‌ نشر و تنظیم آثار آیت‌الله خمینی درباره سخنان آیت الله منتظری انتقاد کرد و همچنین نوشت: «جالب آنکه از شخص سیدحسن خمینی نیر کمتر موضعی در محکومیت آیت‌الله منتظری و حامیانش می‌توان یافت».
خبرگزاری «میزان»، وابسته به قوه قضائیه نیز نوشت که خمینی از ابتدا با انتخاب منتظری به عنوان قائم مقام خود مخالف بوده است.
این خبرگزاری با استناد به یک خاطره از محمدی گیلانی که خود از متهمان اعدام‌های دهه شصت است، اضافه می کند که با انتخاب منتظری برای این مقام خمینی «در برابر یک امر انجام شده قرار گرفت».
فایل صدا را در اینجا بشنوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر