۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

چهار مشکل به عنوان موانع دیالوگ میان اسلام و جامعه آلمان

چهار مشکل به عنوان موانع دیالوگ میان اسلام و جامعه آلمان

سایت روزنامه فوکوس به بررسی چند عامل پرداخت که مانع از ایجاد دیالوگ میان اسلام و جامعه آلمان می شوند.
germany_moslem99
به گزارش«محبت نیوز» سایت فوکوس در مقاله ای از چهار مشکل به عنوان موانع دیالوگ میان اسلام و جامعه آلمان یاد کرد. در این مقاله ابتدا به چالش های سیاسی و اجتماعی اسلام در جامعه آلمان پرداخت شد و پس از آن گفته شد که: «به عنوان اولین مانع می توان عدم وجود یک رهبری واحد در دنیای سیاسی و نظام و ساختار اسلامی اشاره کرد.»
در اینجا آمده که اسلام مانند کلیسای کاتولیک دارای یک رهبری واحد به نام پاپ نیست که بتواند خط مشی آن را برای همگان تعریف کند. در واقع یک نظام یکپارچه و یک رهبری واحد در میان جامعه مسلمانان وجود ندارد.
به عنوان دومین مانع می توان به مجامع اسلامی اشاره کرد که فقط برای حقوق جامعه و موسسات خاص خود می جنگند. در آلمان جوامع و موسسات مختلفی مانند شورای مرکزی مسلمانان، جامعه مسلمانان لیبرال، جامعه تشیع، جامعه مسلمانان تر ک زبان و بسیاری دیگر وجود دارند که تنها برای حقوق خود و جامعه خود تلاش می کنند.
به عنوان مانع سوم می توان به ادعای برخی نسبت به تعالیم و روش محافظه کارانه مجامع مسلمان اشاره کرد. برخی معتقدند که دولت آلمان همکاری نزدیکی با مجامع مسلمان بزرگ دارد، اما این مجامع خود روش های محافظه کارانه ای را در خط مشی خود قرار می دهند.
مشکل چهارم تربیت و آموزش است که جامعه آلمان نیازمند تحولی اساسی در این زمینه است. در این مقاله به آموزش هایی که توسط نیروهای غیر بومی آلمان انجام می شوند، ایراد گرفته شده است. به عقیده نویسنده باید از افرادی برای آشنایی با اسلام استفاده شود که در جامعه آلمان حضور داشته و بزرگ شده است. از سوی دیگر تبادل آموزه های ادیان دیگر برای دانش آموزان در جهت شناخت یکدیگر مناسب به نظر می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر