۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

ناهنجاری بنام «بورکینی» و مصائب آن برای فرانسه

ناهنجاری بنام «بورکینی» و مصائب آن برای فرانسه

شماری از شهرداران فرانسه گفته‌اند با تصمیم دیوان عالی اداری این کشور که ممنوعیت بورکینی (مایو اسلامی) را به حال تعلیق درآورده، مخالف هستند.
Tunisian women, one (R) wearing a "burkini", a full-body swimsuit designed for Muslim women, swim on August 16, 2016 at Ghar El Melh beach near Bizerte, north-east of the capital Tunis. / AFP / FETHI BELAID (Photo credit should read FETHI BELAID/AFP/Getty Images)
به گزارش«محبت نیوز» آیا شرایط پیش روی فرانسه را میتوان به جدالی میان طرفداران”بورکینی” و “بیکینی” تفسیر نمود و آیا این ناهنجاری اجتماعی که به صورت بیمارگونه و شتابزده، با حضور گسترده مهاجران مسلمان در فرانسه در حال توسعه است را درمانی  است؟
در همین راستا و در پی اعلام حکم روز جمعه دادگاه عالی اداری فرانسه مبنی بر تعلیق ممنوعیت «بورکینی» (مایوی اسلامی) در شهر ویلنوو-لوبه در جنوب فرانسه، انتظار می رفت این حکم به بحث بورکینی در فرانسه خاتمه دهد با این حال اصرار شهرداران چندین شهر در جنوب فرانسه و در ساحل مدیترانه بر اعمال ممنوعیت بورکینی، بحث ها در فرانسه را در اینباره داغ تر کرده است.
مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه هم در صفحه فیسبوک خود در حمایت از ممنوعیت پوشیدن بورکینی گفته است: «بورکینی به معنای تایید اسلام سیاسی در محیط های عمومی است».
نظرسنجی‌های عمومی حاکی است که اکثر مردم فرانسه از ممنوعیت بورکینی حمایت می‌کنند. اما در مقابل، مسلمانان گفته‌اند که ناعادلانه هدف قرار گرفته‌اند.
نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه و رهبر حزب محافظه کار جمهوریخواهان  نیز گفته است که موضوع هویت فرانسوی یکی از موضوعات اصلی کارزار انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ خواهد بود و گفته است حامی ممنوعیت بورکینی است.
آلن ژوپه هم حزبی سارکوزی نیز خواستار وضع قانون برای ممنوعیت بورکینی است.
کریستیان استروزی شهردار سابق شهر نیس و نماینده محافظه کار پارلمان نیز از نیاز به قانونی برای ممنوعیت بورکینی سخن گفته است.
انتشار عکس چهار پلیس بالای سر یک زن محجبه در ساحل شهر نیس بحث درباره بورکینی در شبکه های اجتماعی را بشدت داغ کرد. هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه به نظر می رسد ممنوعیت بورکینی و بویژه حامیان وضع قانون برای این ممنوعیت، موضوع جدیدی به مسائل انتخاباتی آینده فرانسه افزوده اند.
شایان ذکر است که فرانسه در سال ۲۰۱۰ اولین کشور اروپایی بود که پوشاندن کامل صورت را در مکان‌های عمومی ممنوع اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر