۱۳۹۵ مرداد ۲۸, پنجشنبه

نیویورک تایمز: اعضای دولت اسلامی شناخت زیادی از اسلام ندارند

نیویورک تایمز: اعضای دولت اسلامی شناخت زیادی از اسلام ندارند

افرادی که از کشورهای اروپایی به عضویت دولت اسلامی درآمده اند، اطلاعات زیادی درباره اسلام ندارند.
به گزارش «محبت نیوز» این گزارش که حاصل تحلیل هزاران پرونده است، نشان می دهد ۷۰ درصد افرادی که از کشورهای اروپا به دولت اسلامی پیوسته اند، شناختی «ابتدایی» از اسلام دارند، ۲۴ درصد شناخت «متوسط» دارند و تنها ۵ درصد از اعضای این گروه دارای اطلاعات قابل توجه از اسلام هستند.
پاتریک پترسون، مامور سابق سیا که دارای تجربه فراوانی درباره افراط گرایی اسلامی در خاورمیانه است، می گوید افرادی که با دولت اسلامی اعلام همبستگی می کنند، اعتقاد مذهبی ندارند، بلکه به دنبال «احساس تعلق، احساس شهرت، و احساس شور و هیجان» هستند و پس از آن مذهب را به عنوان چاره کار می بینند.
 همچنین، بر اساس پژوهشی که توسط «مرکز مبارزه با تروریستم ارتش ایالات متحده» انجام شده است، افرادی که اطلاعات بیشتری از احکام اسلامی دارند و به داعش پیوسته اند، احتمال کمتری دارد که دست به عملیات انتحاری بزنند.
یکی از کسانی که از استراسبورگ فرانسه به عضویت دولت اسلامی درآمده بود، می گوید که آنها با «زبانی نرم» او را ترغیب کرده اند تا به دولت اسلامی بپیوندد.
«محمد لحوایج بوهلال»، که در بزرگداشت روز باستیل با کامیون به تجمع مردم شهر نیس فرانسه حمله کرد و ۸۵ نفر را کشت، از سوی خانواده و همسایگانش به عنوان شخصی بی تفاوت به مذهب، شراب خوار و همجسنگرا توصیف می شود!
یک همجنسگرای اروپایی دیگر که به عضویت دولت اسلامی درآمده بود، می گوید «تنها لازم است که عبادت کنید و نیازی به شناخت قبلی از اسلام نیست. هیچ سلسله مراتبی وجود ندارد و تمام آن درباره چگونگی خوب زندگی کردن است.»
با تمام این تفاسیر دولت اسلامی(داعش) همواره مدعی بوده که اسلام حقیقی را به اجرا در آورده و تمامی احکام آن بر اساس کتاب مقدس مسلمانان قرآن استخراج و اجرا می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر