۱۳۹۵ شهریور ۱, دوشنبه

برده داری جنسی کودکان با طعم پناهندگی در ایتالیا رقم خورد

برده داری جنسی کودکان با طعم پناهندگی در ایتالیا رقم خورد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان پناهجو در ایتالیا مورد سوء‌استفاده، اخاذی و آزار جنسی قرار می‌گیرند
ref
به گزارش« محبت نیوز» سازمانهای خیریه حمایت از کودکان اعلام کردند:« همچنانکه تعداد کودکان پناهنده بدون همراه و سرپرست در سواحل اروپا به بالاترین آمار رسیده، مشاهده می‌شود که این کودکان در ایتالیا در معرض سوءاستفاده و آزار جنسی قرار می‌گیرند.»
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بیشترین این نوجوانان پناهنده با کمک قایق‌های امداد و نجات از دریای مدیترانه نجات پیدا کرده و به سیسیل منتقل شده و به مراکز محلی پذیرش پناهندگان فرستاده شده‌اند. اما بسیاری از آنان برای سفر به شهرهای دیگر، این مراکز را ترک کرده و دچار مشکلات دیگری شده‌اند.
سازمانهای خیریه حمایت از کودکان پیش از این نسبت به اذیت و آزار کودکان توسط قاچاقچیان و مجبور کردن دختران به اقدامات غیراخلاقی در ازای بدهی‌هایشان هشدار داده بودند. پناهندگان نوجوان در سیسیل نیز اظهار داشته‌اند که توسط مردان محلی اذیت و آزار می‌شوند.
به گفته این نوجوانان، مردان ایتالیایی با خرید مواد غذایی و همچنین با پیشنهاد محلی برای استراحت، آنان را فریب داده و سپس این نوجوانان را به خانه‌شان برده و مورد تعرض و سوء استفاده قرار می‌دهند.
طی سال جاری میلادی (۲۰۱۶) حدود ۱۰۲ هزار پناهنده از طریق دریا خود را به ایتالیا رسانده و ۱۵ درصد آنان کودکانی هستند که بدون همراه وارد این کشور شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر