۱۳۹۵ شهریور ۵, جمعه

مسیحیان مور مورن در آمریکا با سیاستهای دونالد ترامپ مخالفت کردند

مسیحیان مور مورن در آمریکا با سیاستهای دونالد ترامپ مخالفت کردند

ناراحتی‌ عمیق مورن مورنها از ترامپ نسبت به صحبت هایش درباره مسلمانان، باعث ریزش آرای این گروه نسبت به ترامپ شده است.
tramp000
به گزارش«محبت نیوز» ابراز ناراحتی و نگرانی مورن مورنها از سیاستهای دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا شکل تازه ای به خود گرفته است.
آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که در ایالت یوتا که خاستگاه اصلی آنهاست و از دهه ۱۹۶۰ پیوسته به جمهوریخواهان رای داده‌اند، مورمون‌ها بخاطر بی‌اعتمادی به ترامپ، نسبت به حمایت از حزب جمهوریخواه مطمئن نیستند. مشکل بیشتر اینجاست که دو تن از نامزدهای دیگر انتخابات که یکی «اوان مک مولین» نامزد مستقل و دیگری «گری جانسون» نامزد حزب لیبرال است، سعی در جذب مورمون‌ها دارند و این امر به شدت برای ترامپ خطرناک است.
در حالی که بسیاری از گروه‌های مسیحی رفتار و شخصیت ترامپ را تحمل کرده‌اند، اما مورمون‌ها که پیوسته از جمهوریخواهان وفادار بوده‌اند خود را موظف به این امر ندانستند و به صورت رسمی از وی روی برگرداندند.
مورن مورنها گروهی به نسبت پرجمعیتی از مسیحی نمایان هستند که می توانند در انتخابات آمریکا تاثیر گذار باشند، همچنین از تاثیر مورمون‌ها در آریزونا هم نباید غافل شد. آخرین نظرسنجی‌ها، خبر از برتری کلینتون در آریزونا می‌دهد.
  • واژگان مسیحی از جنس مورن مورنها
 مورمونها (مورمونیسم)، که پیروان آن به مورمونها و مقدسین روزهای آخر (اِل دی آِس) معروف هستند، در کمتر از دویست سال پیش بوسیله مردی بنام جوزف اسمیت بوجود آمد. او ادعا می کرد که ملاقات شخصی از طرف خدای پدر و عیسی مسیح داشته که به او گفتند همه کلیساها و اعتقادات آنها خراب و مکروه است. جوزف اسمیت تصمیم گرفت یک فرقه جدید درست کند و ادعا کرد که آن “تنها کلیسای حقیقی بر روی زمین” است.
آنان دارای عقایدی خطرناک می باشند،  مورمونها درباره خدا باور دارند که او همیشه قادر مطلق نبوده، بلکه این قدرت را از طریق زندگی عادلانه و سعی دائمی بدست آورده است. آنها اعتقاد دارند خدای پدر “بدنی ملموس و مثل انسان از گوشت و استخوان” دارد.
رهبران مورمونها تعلیم می دهند که بوجود آمدن عیسی بعلت رابطه جسمانی بین خدای پدر با مریم بود. مورمون ها باور دارند که عیسی یک خداست، اما هر انسانی هم می تواند خودش یک خدا شود. مورمونیسم تعلیم می دهد که نجات را می توان با مجموع ایمان و اعمال خوب بدست آورد.
مورمونها باور دارند که بعد از مرگ پادشاهی های مختلف در طبقات مختلف وجود دارد. پادشاهی سِلِستیال، پادشاهی تِرِستِریال، پادشاهی تِلِستیال، و تاریکی خارجی. اینکه انسان سرانجام به کجا برود، بستگی به ایمانش دارد و به آنچه در زندگی انجام داده است. بر عکس، کتاب مقدس به ما می گوید که بعد از مرگ، رفتن ما به بهشت یا به جهنم بر اساس این است که به عیسی مسیح بعنوان تنها نجات دهنده خود ایمان آوردیم یا نه. از بدن غایب یعنی بعنوان ایماندار با خداوند هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر