۱۳۹۵ مرداد ۲۹, جمعه

جدیدترین نسخه” بن هور” داستانی از مسیح به سینماها آمد

جدیدترین نسخه” بن هور” داستانی از مسیح به سینماها آمد

“بن‌هور”، داستانی از “مسیح” که از روی این اثر جاویدان بارها آثار سینمایی جذاب و تحسین برانگیز جهان ساخته شده است.
benhur00
به گزارش «محبت نیوز» لیو والاس، ژنرال جنگهای شمال و جنوب آمریکا، در دهه‌های آخر قرن نوزدهم دست به نگارش داستانی زد تا پوچی و بطالت مسیحیت را به‌اثبات برساند. او به تحقیقاتی تاریخی مفصلی همت گماشت و در ضمن می‌بایست متن انجیل را بخواند تا ثابت کند که عیسای ناصری شخصیتی موهوم و افسانه‌ای بیش نبوده است.
اما هر چقدر مطالعاتش را ادامه داد و صفحات بیشتری به کتاب خود افزود، بیشتر متقاعد شد که عیسای ناصری نه‌تنها شخصیتی تاریخی، بلکه یگانه نجات‌دهنده بشریت بوده است.
او در اثر این تحقیقات، به عیسی مسیح ایمان آورد. او در این میان، چهار فصل از کتاب خود را نوشته بود. اما تلاشهای خود را بی‌ثمر نگذاشت، بلکه مسیر داستان را تغییر داد و شاهکاری آفرید که تبدیل شد به پرفروش‌ترین کتاب آن روزگار نام آن را نیز به‌افتخار سَروَر جدید خود، گذاشت: “بن‌هور”، داستانی از “مسیح” که از روی این اثر جاویدان بارها آثار سینمایی جذاب و تحسین برانگیز جهان ساخته شده است.
اینک اکران نسخۀ جدیدی از فیلم عظیم و تحسین برانگیز بن هور در سینماهای جهان آغاز شد. در این فیلم مورگان فریمن و جک هوستون در نقش های اصلی ایفای نقش می کنند.
پیش نمایش این فیلم با حضور بازیگران و سازندگان چهارشنبه شب در تئاتر چینی تی سی ال در هالیوود برگزار شد. نسخۀ جدید بن هور به صورت سه بعدی به نمایش در می آید.
به نقل از “یورنیوز”، جک هوستون که در نسخۀ جدید بن هور نقش جودا بن هور را بازی می کند، در بارۀ این فیلم گفت: « اگر شما دربارۀ شرایط دنیای امروز و ماجرای این فیلم که ۲۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاده فکر کنید، متوجه می شوید که دنیا زیاد تغییر نکرده است. بن هور با اینکه یک فیلم اکشن است و پر از هیجان اما همچنان یکی از فیلم های جدی زمان ماست و من بسیار خوش شانس هستم که در آن نقش دارم.»
نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی – بریتانیایی نیز در فیلم بن هور در نقش اسر بازی می کند.
آخرین نسخه بن هور با بازی چارلتون هستون در سال ۱۹۵۹ ساخته شده بود  و یازده اسکار را از آن خود کرد و اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی برای بازی در نقش جودا بن هور را نیز برای این بازیگر صاحب نام آمریکایی به ارمغان داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر