۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

مجسمه” مسیح منجی” چگونه ساخته شد؟+عکس

مجسمه” مسیح منجی” چگونه ساخته شد؟+عکس

مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را به طور کامل باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.
Christ The Redeemer statue, nears completion - inaugurated in 1931, the Rio icon was sculpted by French Paul Landowski. / Source:
به گزارش«محبت نیوز»  نماد شهر ریو دو ژانیرو یک مجسمه به نام “مسیح نجات دهنده” است که در ۷۰۰ متری بالای سطح زمین و با طول بازویی به اندازه ۲۸ متر ساخته شده است.
نظر ساختن این مجسمه بعد از این در ذهن برزیلی‌ها شکل گرفت که مردم این کشور از این ترس داشتند که بعد از جداسازی کلیسا از سیاست دیگر مردم به خدایی اعتقاد نداشته باشند.
با وجود این ترس که از قرن ۱۹ در بین مردم بود، گروهی از هنرمندان مجسمه سازی، مهندسان و معماران در تلاش بودند تا نمادی با محوریت مسیحیت برای مردم طراحی کنند.
این طراحی‌ها از سال ۱۹۲۱ آغاز شد و تا سال ۱۹۳۱ که از این مجسمه رونمایی شد مهندسان مختلفی طرح‌های مختلفی برای این سازه عظیم ارائه می‌دادند و این مساله زمینه ساز ساخت این مجسمه معروف جهان گردید که امروزه یک نماد دینی، فرهنگی، توریستی و عکاسی جهان است.
3(6)
57
48
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Facebook

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر