۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

جزئیاتی از تخریب نماد باستانی زرتشتیان در شورای شهر یزد+ ویدیو

جزئیاتی از تخریب نماد باستانی زرتشتیان در شورای شهر یزد+ ویدیو

رفتار عصبی رئیس شورای شهر یزد در تخریب یک نماد مربوط به زرتشتیان در محل کارش با واکنش منفی شهروندان و کاربران فضای مجازی مواجه شده است.
garizi
به گزارش«محبت‌نیوز» پس از همایشی که تیرماه در شهر خرمشهر برگزار شد و دین زرتشت به عنوان فرقه ضاله معرفی شد، به تازگی ویدیوئی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد رئیس شورای شهر یزد با عصبانیت فراوان اقدام به تخریب نماد اثر باستانی زرتشتیان از ساختمان جدید شورای این شهر می‌کند.
در این ویدیوی کوتاه شیخ «عباس زارع گاریزی» رئیس شورای شهر یزد در حال تراشیدن و خراب کردن سنگهای تزیینی صحن ساختمان جدید شورای شهر یزد است. قسمتی که وی درحال تخریب آن است در واقع طرح «آتشکده یزدان» زرتشتیان است.
آتشکده یزدان زرتشتیان جزء بناهای مذهبی و همچنین تاریخی و از نقاط توریستی یزد است. به نظر می‌رسد این روحانی در حال پاک کردن بخشی از نمای ساختمان آتشکده است که تصویر فروهر در آن قرار دارد.
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام این روحانی تندرو را با رفتار داعش در نابودی آثار باستانی در عراق و سوریه مقایسه کرده‌‌اند.
پیش از این نیز مسائل مربوط به هموطنان زرتشتی‌ در شورای شهر یزد منجر به درگیری‌های زیادی شده است. به عنوان مثال تغییر نام یک خیابان به نام شهدای زرتشتی با واکنش چند عضو تندروی شورای شهر یزد به درگیری طرفین در شورای شهر یزد انجامید.
همچنین انتخاب «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد با بیش از بیست هزار رای نیز با واکنش‌های بسیار تند یک روحانی تندروی دیگر شورای شهر یزد مواجه شده بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر