۱۳۹۵ مرداد ۲۳, شنبه

تلاش ژاپن برای مقابله با گسترش تروریسم اسلامی

تلاش ژاپن برای مقابله با گسترش تروریسم اسلامی

حضور چند کارشناسان مسلمان در تلویزیون ژاپن، خبرگزاری «حوزه» یکی از ده‌ها سایت وابسته به نهادهای دینی جمهوری اسلامی را سر ذوق آورد.
japan_moslim
فرتور آرشیوی می باشد
به گزارش«محبت‌نیوز» در روزهای گذشته گروهی تحلیلگر مسلمان در تلویزیون ژاپن حاضر و با چند کارشناسان از ادیان و مذاهب دیگر هم‌کلام شدند. از جمله شیخ «سعید ساتو» اسلام‌شناس ژاپنی که به معرفی اسلام پرداخت.
در این برنامه‌ تلویزیونی که «اتاق مشاوره سه دین» نام دارد و از یکی از کانال‌های تلویزیونی ژاپن پخش می‌شود علاوه بر شیخ سعید، یک چهره بودایی و یک اندیشمند مسیحی هم حضور داشتند و هر کدام به معرفی دین خود پرداختند.
تا کنون سه قسمت از این برنامه تلویزیونی که به معرفی اسلام، مسیحیت و آیین بودائی می‌پردازد پخش شده است.
در حال حاضر تعداد مسلمانان کشور ژاپن حدود ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که بیشتر آنان را مهاجرین تشکیل می‌دهند؛ ولی طی سالیان اخیر ظاهرن تعدادی از مردم ژاپنی‌الاصل هم به دین اسلام گرویده اند .
کشورهای مختلف دنیا پس از حوادث تروریستی در نقاط مختلف به ویژه اروپا که از سوی بنیادگرایان اسلامی و گروه دولت اسلامی (داعش) انجام شد به شدت به دنبال بررسی و آشناکردن مردم با اسلام برای مقابله با تروریسم هستند و این برنامه ها و گفتگوهای تلویزیونی لزومن به معنای تبلیغ برای اسلام نیست بلکه آشنایی بیشتر با یک خطر و اتخاذ تصمیمات صحیح و منطقی در مواجهه با رویدادهای احتمالی ناخوشایند در آینده خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر