۱۳۹۵ مرداد ۲۲, جمعه

اسلامگرای بریتانیایی به حبس ابد محکوم شد

اسلامگرای بریتانیایی به حبس ابد محکوم شد

اسد شاه در آخرین مطلبی که در فیسبوک خود نوشته بود، فرارسیدن عید پاک را به مسیحیان تبریک گفته بود.
tanvir_ahmad
به گزارش «محبت نیوز» دادگاهی در اسکاتلند، در شمال بریتانیا، تنویر احمد، شهروند مسلمان بریتانیایی را به جرم قتل اسد شاه، مغازه‌دار پیرو مذهب احمدیه به حبس ابد محکوم کرده است. قاضی دادگاه گفته است که تنویر احمد باید دست کم بیست و هفت سال را در زندان بگذراند و بعد از آن می‌تواند درخواست بخشودگی کند.
به نقل از بی بی سی فارسی، محاکمه تنویر احمد ماه گذشته آغاز شد و او اتهام قتل عمد را پذیرفت و گفت که اسدشاه به دلیل “اهانت به پیغمبر” و “ادعای پیغمبری” مستحق مرگ بوده است.
تنویر احمد هنگام اعلام حکم دادگاه با مشت گره کرده به شعار دادن پرداخت و از اقدام خود دفاع کرد و شماری از طرفدارانش هم که به عنوان تماشاچی در دادگاه بودند، با صدای بلند حمایت خود را از او ابراز داشتند.
تنویر احمد، راننده ۳۲ ساله تاکسی در شهر برادفورد ناحیه یورکشایر در شمال انگلستان در روز ۲۴ مارس عازم شهر گلاسگو در اسکاتلند شد تا اسد شاه را به قتل برساند. در جریان محاکمه او گفت که با خواندن مطالب فیسبوک اسدشاه دریافت که باید این فرد را بکشد و “این فتنه را در نطفه خفه کند”.
تنویر احمد گفت که اسدشاه منکر آن بود که پیغمبر اسلام، آخرین پیغمبر است و از این جهت، به مسلمانان اهانت کرده بود.
در گلاسگو، او وارد مغازه روزنامه فروشی اسدشاه شد و با متهم کردن این مغازه دار به کفرگویی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند.
اسد شاه در آخرین مطلبی که در فیسبوک خود نوشته بود، فرارسیدن عید پاک را به مسیحیان تبریک گفته بود.
یکی از اعضای انجمن احمدیه در بریتانیا گفته است “تنها جرم اسد شاه، ارسال پیام دوستی و رأفت بود و به همین دلیل هم تمامی اهالی شهر گلاسگو به او علاقمند بودند.”
قاضی دادگاه هنگام صدور حکم، تنویر احمد را فردی متعصب و قاتلی سنگدل توصیف کرد و گفت که او “عملا به اعدامی بیرحمانه، وحشیانه و هولناک مبادرت کرده و نشانه‌ای از پشیمانی هم از خود بروز نداده است”.
پیروان احمدیه معتقدند که اسلام کاملترین دین، قرآن کاملترین کتاب آسمانی و پیغمبر اسلام، آخرین پیغمبر بزرگ است هرچند ممکن است پس از او، پیامبران دیگری با مأموریت های محدود ظهور کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر