۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

دستگیری ۲۰۰ استرالیایی در مسیر پيوستن به دولت اسلامی

.
استرالیا از سفر ۲۰۰ تبعه این کشور به خاورمیانه با احتمال پیوستن به گروه های تروریستی جلوگیری کرد.
عکس از آرشیو
به گزارش «محبت نيوز»، واحد ضد تروریست پلیس استرالیا این ۲۰۰ فرد مشکوک از جمله سه پسر نوجوان را در ماه جاری میلادی هنگام خروج از فرودگاه استرالیا برای سفر به خاورمیانه مورد بازجویی قرار داد و مانع سفر آن ها به عراق و سوریه شد.
مقامات استرالیا پیش از این اعلام کرده بودند دو برادر ۱۶ و ۱۷ ساله روز هشتم مارس (۱۷ اسفند ۹۳) هنگام تلاش برای سوار شدن به یک پرواز به منظور سفر به ترکیه بدون اطلاع پدر و مادر خود و در فرودگاه بین المللی سیدنی دستگیر شدند.
پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا روز چهارشنبه، گفت که یک پسر ۱۷ ساله نیز کمتر از یک هفته بعد از این ماجرا به ظن سفر به خاورمیانه بازجویی و بازداشت شد.
واحد ضد تروریستی استرالیا از مرداد ماه سال گذشته در هشت فرودگاه این کشور مستقر شده و ۸۵ هزار مسافر را مورد سوال قرار داده و از سفر ۲۰۰ نفر با ظن سفر به عراق و سوریه و حضور در جنگ و عملیات تروریستی دولت اسلامي جلوگیری کرده است.
به نوشته تارنمای شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا، وزیر مهاجرت این کشور گفت: بسیاری از این جوانان بدون آگاهی پدر و مادر خود اطلاعات را از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت دریافت و برای سفر به عراق و سوریه اقدام می کنند.
وی جذب جوانان استرالیایی به وسیله دولت اسلامي را مشکلی بزرگ برای این کشور دانست و گفت: فرقه مرگ از طریق صفحه نمایش رایانه به ذهن جوان استرالیایی ورود کرده و وی را شستشوی مغزی می دهد.
جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا که گفته شب ها از فکر دولت اسلامي به خواب نمی رود، پیش بینی کرده است مقابله با تفکرات و گروه های افراطی و حل و فصل این مساله ممکن است سال، دهه و به طور بالقوه یک نسل زمان نیاز داشته باشد.
دولت استرالیا معتقد است ۱۴۰ تبعه این کشور در سوریه و عراق با تروریست های دولت اسلامي همکاری می کنند و از حمایت های ۱۵۰ تن دیگر از هموطنان خود برخوردارند.
اما کارشناسان تعداد تروریست های استرالیایی را که با دولت اسلامي همکاری می کنند بیش از این آمار رسمی می دانند.
استرالیا در ائتلاف جهاني ضد دولت اسلامي قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر