۱۳۹۴ فروردین ۶, پنجشنبه

روحانی با رهبران روسیه، فرانسه و بریتانیا در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کرد

روحانی با رهبران روسیه، فرانسه و بریتانیا در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کرد

  • 4 دقیقه پیش
حسن روحانی بار دیگر خواهان لغو کامل تحریم‌های وضع شده علیه ایران شده است
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا تلفنی در باره مذاکرات هسته‌ای ایران و تحولات منطقه صحبت کرده است.
آقای روحانی در گفت‌و‌گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، بار دیگر خواهان لغو کامل تحریم‌های وضع شده علیه ایران شده و گفته است این کار، "اساسی‌ترین" عنصر مذاکرات کشورهای پنج به علاوه یک برای حل مناقشه هسته‌ای ایران بوده است.
رئیس‌جمهوری ایران همچنین با دیوید کامرون در باره پرونده هسته‌ای ایران و بحران یمن ۳۰ دقیقه گفت‌و‌گوی تلفنی داشته است.
سخنگوی آقای کامرون گفته است که در این مکالمه تلفنی، دو طرف بر تعهد خود برای رسیدن به یک توافق تاکید کردند. او افزود دو طرف قبول دارند که در مذاکرات جاری سوئیس، فرصتی ایجاد شده و امکان حصول یک چارچوب سیاسی موجود است.
این سخنگو افزوده است که دو طرف در این مکالمه تلفنی به این نتیجه رسیدند که دستیابی به یک چارچوب در مورد توافق هسته‌ای ایران تا آخر ماه جاری میلادی امکان‌پذیر است.
حسن روحانی در گفت‌و‌گوی تلفنی خود با دیوید کامرون، دخالت نظامی در یمن را محکوم کرده و گفته است که کشورهای منطقه "باید از هر اقدامی که سبب افزایش بحران می‌شود، خودداری کنند."
دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز گفته است که "سایر کشورها" نباید از حوثی‌ها در یمن حمایت کنند.
سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که تمامی کشورها باید احزاب مختلف در یمن را به مشارکت در روند سیاسی دعوت کنند.
دولت ایران امروز، عملیات نظامی عربستان سعودی علیه مواضع مخالفان رئیس جمهوری یمن را محکوم کرد و گفت که این عملیات "منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی‌گناه یمن" شده است.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم در گفتگو با شبکه خبری العالم، متعلق به جمهوری اسلامی، خواستار توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن شده و گفته است که "این عملیات، منطقه را گرفتار تنش هر چه بیشتر خواهد کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر